FANDOM

Aeman Ewish
Informacje biograficzne
Data urodzenia 13 lipiec 1102r.
Data śmierci 22 listopad 1197r.
Status krwi półkrwi
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów brązowe
Zdolności magiczne
Różdżka Czereśnia, 12 cali, pióro feniksa, giętka
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Nauczyciel zaklęć (1130-1142)
Dyrektor Flamethrower'u (1142 - 1183)
Dom Goldenhart
Przynależność Ogólnomagiczny Instytut Magii Flamethrower

Aeman Ewish (ur. 13 lipiec 1102r. - zm. 22 listopad 1197r.) - czarodziej półkrwi. Dyrektor Flamethrower'u w latach 1142 - 1183. Jako student był członkiem domu Goldenhartu. Miał tylko jeden portret w szkole, który znajdował się w gabinecie dyrektora. Aeman był zastępcą Beatera Goss po którym przejął posadę jako dyrektor, wcześniej nauczał zaklęć. Jako wykładowca zaklęć był przez 11 lat od 1130 do 1142 roku. Miał tylko jedną przerwę w 1138 roku przez roku, gdyż zachorował, wtedy jego zastępcą został Dexter MacDephad. Jako dyrektor miał tendencję do modlitw, zazwyczaj przed posilkiem śniadaniowy i przed kolacją. W tamtych latach większość uczniów rezygnowalo z kolacji albo nie chodziło na śniadania. Wtedy zauważył to sam dyrektor i założył dekret, że każdy uczeń musi spożywać śniadania i kolację. Po 41 latach nauczania odszedł na emeryturę w 1183 roku, wtedy wyznaczył na swojego następcę Daenerys Deneedno. Odszedł z przyczyn naturalnych 22 listopada 1197r. Przez cały czas na emeryturze był częstym gościem w Flamethrower'że, co bardzo denerwował profesor Deneedno. Był oburzony gdy dowiedział się, że został zerwany jego dekret co do modlitw przed posiłkami.