FANDOM

Antym Winthy
Informacje biograficzne
Data urodzenia 15 styczeń 1823
Data śmierci 25 październik 1949
Status krwi czysta
Tytuł(y) dyrektor Flamethrower'u
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu zielone
Kolor włosów kasztanowe
Rodzina
Rodzina Burgasz Winthy (ojciec)
Ewelyn Winthy (matka)
James Winthy (brat)
Michael Winthy (brat)
Danny Winthy (brat)
Will Winthy (brat)
Peter Winthy (brat)
Esebel Winthy (siostra)
Mira Winthy (siostra)
Cree McJones (żona)
Zdolności magiczne
Różdżka Jodła, 8.5 cala, pióro feniksa, dość sztywna.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Prominentclaw
Przynależność Flamethrower
Ministerstwo Magii
Rodzina Winthy

Profesor Antym Winthy - (ur. 15 styczeń 1823r. - zm. 25 październik 1949r.) - Czarodziej czystej krwi, w latach 1834-1841 uczeń Flamethrower przydzielony przez Kocioł przydziału do Prominentclawu, w latach 1879-1919 dyrektor Flamethrower'u.

DzieciństwoEdytuj

Antym Winthy urodził się 15.01.1823 w Sportowie jako 4 syn Burgasza i Eweliny Winthów. Miał 5 braci (Jamesa (ur.1817), Michaela (ur.1818), Dannego (ur.1820), Willego (ur. 1822) i Petera (ur.1826), oraz dwie siostry - Esebel (ur. 1819) i Miri (ur. 1827). W 1834 rozpoczął naukę w Flamethrower, gdzie od początku był wyróżniającą się pod względem magicznych zdolności postacią. Po zdaniu Sumów na owutemy wybrał Obronę przed czarną magią, Eliksiry, Transmutację, Zaklęcia i Opiekę nad magicznymi stworzeniami, gdyż miał ambicję pracowania w Ministerstwie Magii.

Życie po FlamethrowerEdytuj

Pierwsza pracaEdytuj

W 1841 po ukończeniu Flamethrower, gdzie uzyskał ze wszystkich przedmiotów wysokie oceny Antym Winthy odbył półroczny staż w Biurze doradztwa w zwalczaniu szkodników, a następnie w 1842 uzyskał tytuł podspecjalisty w dziedzinie szkodników, jako temat swojej pracy wybrał "Najskuteczniejsze domowe sposoby zwalczania szkodników", co pozwoliło mu podjąć pracę jako doradca w gabinecie weterynaryjnym, gdzie pracował w latach 1843-1853, w 1850 został zastępcą szefa kliniki.

Poznanie Cree McJones i podróż do HolandiiEdytuj

W 1846 udał się na wakacje do Lanichowa w Islandii, gdzie poznał swoją przyszłą żonę Cree McJones, z którą w 1851 się ożenił i w dwa lata później wyruszył z nią do Holandii, aby objąć tam funkcje nauczyciela opieki nad magicznymi stworzeniami w holenderskiej szkole magicznej dla mniejszości brytyjskich, gdzie nauczał w latach 1853-1870. Jako nauczyciel był surowy, ale sprawiedliwy. Do Irlandii powrócił w 1870, aby zająć się ciężko schorowanym ojcem.

Powrót do Irlandii, śmierć ojca i praca w Ministerstwie MagiiEdytuj

W lipcu 1870 na wieść o ciężkiej chorobie ojca, natychmiast wyruszył z powrotem do Irlandii by się nim zająć. Dzięki swemu wieloletniemu doświadczeniu w nauce opieki nad magicznymi stworzeniami, został doradcą Szefa departamentu magicznych stworzeń. W 1875 po 159 latach życia zmarł jego ojciec Burgasz. Jako doradca szefa departamentu magicznych stworzeń przyczynił się m.in. do całkowitego zakazu przebywania szczególnie groźnych ras smoków, a także wprowadził goblina jako przedstawiciela tych stworzeń do departamentu. W 1879 zaproponowano mu posadę dyrektora Flamethroweru, którą przyjął.

Dyrektor FlamethroweruEdytuj

Dyrektorem Flamethroweru został w wyniku konkursu, ogłoszonego przez Ministerstwo Magii po śmierci Jocelyna Boshinger-Reynee'a. Jako dyrektor Flamethroweru zreformował kompletnie jego organizację, powołano m.in. Komisję ds. badania zdolności magicznych (na jej czele stanął Dirk von Choffe (1838-1945), departament finansów, a także mające służyć pomocą uczniom Komisja ds. oceny najlepszych predyspozycji magicznych, zespół psychologów magicznych. Nie zrezygnował przy tym z nauczania opieki nad magicznymi stworzeniami, które ustanowił (w porozumieniu z szefem Edukacji Ministerstwa Magii) obowiązkowym przedmiotem przez pierwsze dwa lata nauki. W 1919 po 30 latach dyrektorowania przeszedł na emeryturę.

Emerytura i śmierćEdytuj

W czasie emerytury miał czas zająć się wreszcie swoją rodziną, przede wszystkim swoją żoną i wnukami. W 1944 poważnie zachorował, był poddany kilku operacjom, zażywał nowoczesne jak na tamte czasy eliksiry, wszystko to pozwoliło mu na 5 lat życia, zmarł 25.10.1949 w Sportowie, przyczyną śmierci była niewydolność nerek, spowodowana nowotworem złośliwym z przerzutami do wątroby.