FANDOM

Astrid McShane (zd. Smath)
Informacje biograficzne
Data urodzenia 18 marzec 1895r.
Data śmierci 25 październik 1964r. (69l.)
Status krwi półkrwi
Numer PRN 1895031816
Tytuł(y) Prefekt (1910-1913)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu granatowe
Kolor włosów kasztanowe
Rodzina
Rodzina Orian Samulus Smath (ojciec)
Hanna Fox (matka)
Brianna Smath (siostra)
Lucille Smath (siostra)
Stuart Smath I (przyrodni brat)
Gordon McShane (mąż)
Tamara McShane (córka)
Alice McShane (córka)
Carlos McShane (syn)
Zdolności magiczne
Różdżka Tarnina, 12¾ cala, pióro feniksa, sztywna.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Irlandzkie Ministerstwo Magii
Dom Goldenhart
Przynależność Rodzina Smath
Rodzina McShane
Irlandzkie Ministerstwo Magii

Astrid McShane (zd. Smath; ur. 18 marzec 1895r. - zm 25 październik 1964r.) czarownica półkrwi. Członkini rodziny Smath. Małżonka Gordona McShane, oraz matka Tamary i Alice i Carlosa.

BiografiaEdytuj

Astrid Smath była córką Oriana Samulusa Smath i Hanny Fox, oraz siostrą Brianny, Lucilli i Stuarta. W latach 1906-1913 uczęszczała do Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower, gdzie podczas przydziału trafiła do Goldenhartu, tam interesowała się numerologią i historią magii. Na swoim piątym roku została prefektem swojego domu.

Dalsze ŻycieEdytuj

We wrześniu 1913 roku rozpoczęła pracę w Irlandzkim Ministerstwie Magii, w Departamencie Nadzoru Magicznych Stworzeń. W 1917 roku ożeniła się z Gordonem McShane. Tego samego roku została przeniesiona do Urzędu Patentów Absurdalnych. Po roku na świat przyszło pierwsze dziecko Astrid i Gordona, córka Tamara. Po kilkumiesięcznej przerwie wróciła do pracy. W 1920 roku urodziła kolejne dziecko, tym razem syna Carlosa, tym razem dopiero po roku wróciła do pracy. Astrid postanowiła nie mieć już więcej dzieci i zająć się pracą i kształceniem swoich pociech, lecz w 1924 roku na świat przychodzi jej trzecie dziecko, kolejna córka Alice. Astrid w 1930 roku przeniosła się do Służb Administracyjnych Sądu Magicznego. W 1936 roku po rezygnacji ministra magii Solidariusha Langensttera postanowiła kandydować na nowego ministra, lecz niestety nie została wybrana, gdyż przegrała z bardziej doświadczonym czarodziejem Augustine Phyn, którego znała z Departamentu Nadzoru Magicznych Stworzeń.

ŚmierćEdytuj

Astrid zmarła w wieku 69 lat, gdyż wykryto u niej złośliwego raka kości. Zmarła 25 października 1964 roku.

EtymologiaEdytuj

  • Astrid – imię żeńskie złożone ze staronorweskich wyrazów áss – "bóg" i fríðr – "piękna" (mogło zatem oznaczać "piękna jak bóg", lub "boskie piękno").