FANDOM

Brunon Coplan
Retrato
Informacje biograficzne
Data urodzenia 15 styczeń 1930r.
Data śmierci 7 listopad 2037r.
Status krwi czysta
Tytuł(y) Minister Magii
Profesor
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów brązowe
Zdolności magiczne
Różdżka Cedr, 14 cali, włos z ogona jednorożca, sztywna.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Prominentclaw
Przynależność Ministerstwo Magii
Ogólnomagiczny Instytut Magii Flamethrower

Brunon Coplan (ur. 15 styczeń 1930r. - zm. 7 listopad 2037r.) - czarodziej czystej krwi. Minister Magii w latach 1973-1982.

BiografiaEdytuj

Urodził się w połowie stycznia 1930 roku w magicznej rodzinie. Był dobrym znajomym Lajos Nightingale, którego poznał w szkole, gdzie trafił do Prominentclawu. Prace w Ministerstwie Magii rozpoczął we wrześniu 1955 roku, w Departamencie Transportu Magicznego. Już w szkole miał dobre relacje z obdarzonymi, czyli uczniami z rodzin śmiertelników, więc był skuteczny dla ministerstwa w rozmowach ze śmiertelnikami, do tego stopnia, że minister magii Aurea Marvin zabierała go ze sobą gdy miała poinformować o czymś magicznym premiera śmiertelników, aby ten z nim rozmawiał, gdyż nie miała cierpliwości do tłumaczenia premierowi o magii.

Jako Minister MagiiEdytuj

Minister został w 1973 roku po rezygnacji ministra Brow. Nadal miał dobre kontakty z urzędnikami w świecie śmiertelników jak i centaurami, którzy polubili Coplana, do tego stopnia, że powiedzieli mu kilka przepowiedni na jego temat, choć nie wpływały one na żadną jego decyzję. Brunon miał dobry kontakt z dyrektorem Flamethrower'u Apollom’em Nicholls’em, dzięki czemu mógł poprawić znajomość z Lajosem, który zajmował w szkole stanowisko profesora transmutacji. Odszedł na emeryturę 1982 roku, gdyż chciał zająć badaniem przepowiedni centaurów, przez co zamieszkał przez osiem lat w lesie aby być bardzo bliski centaurów.

Praca nauczycielaEdytuj

W 1992 roku zaczął pracę w Flamethrower'że jako nauczyciel Śmiertelnikoznawstwa, zatrudnił go Nightingale, gdyż aktualnie został dyrektorem szkoły, funkcję tą piastował do swojej śmierci w 2037 roku, wtedy zastąpił go Quinwir Everton.

Przypisy

Ministrowie Magii
12896353-ornamented-double-monogram-letters-mm