FANDOM

Caleeb Nidly
Informacje biograficzne
Data urodzenia 30 lipiec 1874r.
Data śmierci 8 kwiecień 1985r.
Status krwi obdarzony
Tytuł(y) Minister Magii
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu kasztanowe
Kolor włosów blond rude
Rodzina
Rodzina Amelia Świerczewska żona
Rose Nidly córka
Elizabeth Nidly córka
Nikodem Nidly syn
Zdolności magiczne
Różdżka Topola, 10⅖ cala, pióro feniksa, giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Goldenhart
Przynależność Rodzina Nidly
Ministerstwo Magii

Caleeb Nidly (ur. 30 lipiec 1874r. - zm. 8 kwiecień 1985r.) - czarodziej urodzony w rodzinie śmiertelników, obdarzony. Irlandzki Minister Magii od 30 listopada 1905 roku do 30 stycznia 1911 roku. Był pierwszym w historii ministrem pochodzącym z rodziny śmiertelników.

BiografiaEdytuj

Caleeb urodził się pod koniec lipca 1874 roku w rodzinie śmiertelników. Jego rodzice prowadzili dom pomocy społecznej. Był uczniem Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower w latach 1885-1892, gdzie trafił do Goldenhartu. Był bystrym uczniem o dużej wiedzy magicznej, co było zaskoczeniem dla niektórych nauczycieli i uczniów, gdyż nie sądzili, że obdarzony może tak dużo wiedzieć o magii. Po ukończeniu szkoły rozpoczął pracę w Ministerstwie Magii w Departamencie Przestrzegania Prawa Czarodziejów, pracował w tym departamencie do 1899 roku, a później stał się Łowcą. W 1901 roku wyruszył z kilkoma łowcami na prośbę szefa do Polski, do tamtejszego ministerstwa prewencji, na spotkanie z tamtym szefem. Na miejscu poznał Amelie Świerczewską, którą zauroczyła go swoją kompetencją i oddaniem w pracę, kobieta była również łowcą w polskim ministerstwie. Po kilku spotkaniach zaprosił ją do Anglii. Para pobrała się pod koniec 1904 roku. 30 listopada 1905 roku Caleeb zostaje mianowany Ministrem Magii, a w 1906 roku urodziła mu się córka Rose. Po roku doczekał się kolejnej córki Elizabeth a w 1910 syna Nikodema. Jako minister miał duże problemy z innymi czarodziejami, gdyż czystokrwiści czarodzieje, nie chcieli słuchać obdarzonego. Po piątym wniosku o prośbę oddania stanowiska ministra prawdziwemu czarodziejów ustąpił 30 stycznia 1911 roku. Po tygodniu powrócił na stanowisko łowcy, na prośbę żony i szefa biura. Zmarł z przyczyn naturalnych 8 kwietnia 1985 roku.

Przypisy

Ministrowie Magii
12896353-ornamented-double-monogram-letters-mm