FANDOM

Celodena Glaudy (zd. Smath)
Informacje biograficzne
Data urodzenia 12 sierpień 1749r.
Data śmierci 27 kwiecień 1831r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Calando Smath Sr (ojciec)
Zenaida Magges (matka)
Romad Smath (wuj)
Balladona Smath (siostra)
Madona Smath (siostra)
Demetry Smath (brat)
Calando Smath Jr (brat)
Mauricio Glaudy (mąż)
Celebrant Glaudy (syn)
Zdolności magiczne
Różdżka Jarzębina, 11.5 cala, włókno ze smoczego serca, sztywna.
Pozostałe informacje
Dom Goldenhart
Przynależność Rodzina Smath
Rodzina Glaudy
Ogólnomagiczny Instytut Magii Flamethrower
Ministerstwo Magii

Celodena "Dena" Glaudy (zd. Smath; ur. 12 sierpień 1749r.; zm. 27 kwiecień 1831r.) - czarownica czystej krwi. Członek rodziny Smath. Komentator chitchdeya w latach 1774-1819.

BiografiaEdytuj

Wczesne ŻycieEdytuj

Celodena urodziła się w magicznej rodzinie czarodziei czystej krwi. Była najstarszą córka Calando Smatha Sr i Zenaidy Magges. Miała również czwórkę młodszego rodzeństwa: dwie siostry Balladone i Madone oraz dwóch braci Demetry'ego i Calandona Jr. 1 września 1760 roku rozpoczęła naukę w Flamethrower'że gdzie trafiła do Goldenhartu, a szkołę ukończyła w czerwcu 1767 roku. Przez całe siedem lat ukrywała przed rodziną, że pasjonuje się chitchdeyem, bo wiedziała, że jej ojciec chciał aby tą pasję przejął jeden z jego synów.

Dlasze ŻycieEdytuj

Po ukończeniu szkoły zaczęła pracę w Ministerstwie Magii w Departamencie Magicznych Gier i Sportów, pracę tą zajmowała do 1817 roku, mówiąc innym że nie było innego miejsca, a tak na prawdę chciała tam pracować. W tym samym czasie poznała kolegę z tego właśnie departamentu Mauricio Glaudy, którego dziadkowie przyjechali do Angli z Kuby. Para poczuła do siebie od razu wielką sympatię, gdy w 1770 roku pobrali się. Dena w 1772 roku stracila prace w ministerstwie, lecz po dwóch latach, dzięki pomocy męża zaczęła pracę jako komentator chitchdeya. W październiku 1776 roku na świat przychodzi ich syn Celebrant.

Emerytura i śmierćEdytuj

Dena poszła na emeryturę w 1819 roku, lecz była częstym gościem w loży komentatora, pomagając w przygotowaniach do meczów i dbając o rozrywki w przerwach. Zmarła nagle 27 kwiecień 1831 roku, po sekcji zwłok okazało się, że miała nowotwór.