FANDOM

Édith Giovanna Gassion
EdithPiaf
Informacje biograficzne
Data urodzenia 19 grudzień 1915
Data śmierci 10 październik 1963
Status krwi Czysta
Pseudonim(y) Mały Wróbelek
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Louis Alphonse Gassion (ojciec)

Annetta Maillard (matka)
Victor Alphonse Gassion (dziadek)
Léontine Louise Descamp (babcia)
Auguste Eugène Maillarda (dziadek)
Emma Saïd Ben Mohamed (babcia)

Zdolności magiczne
Różdżka Lipa, 12 cali, włos z głowy wili, odpowiednio sztywna.
Bogin Ona sama - samotna i niema.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Piosenkarka
Dom Prominentclaw
Przynależność Rodzina Gassion

Flamethrower

Edith Piaf (Édith Giovanna Gassion) - Słynna Francuska piosenkarka i wybitna czarodziejka. Jej rodzicami byli Louis Alphonse Gassion i Annetta Gassion.

BiografiaEdytuj

Urodziła się w Paryskim szpitalu czarodziejów im. Cyprusa Monteza, ale Śmiertelnicy opowiadali że odbyło się to na jednej w ulic stolicy. Wychowywała się w biedzie, jej opiekunką była babcia (charłaczka) ze strony matki, która próbowała wyplewić z jej głowy magię. Gdy ojciec Edith się o tym dowiedział, zabrał córkę do własnej matki, prowadzącej dom publiczny. Babcia zazwyczaj nie miała dla niej czasu, więc opiekowały się nią prostytutki, które miała za przyjaciółki. Gdy w wieku trzech lat oślepła, ujawniła się jej moc magiczna. Okazało się że potrafi czarować zwykłymi słowami, a nawet tonem głosu, przez co każdy był zakochany w jej śpiewie. Wzrok odzyskała dopiero po czterech latach kuracji.

FlamethrowerEdytuj

W wieku jedenastu lat otrzymała dwa listy: z Flamethoweru i Dignite. Edith chciała iść do tej drugiej, ale babcia wyjaśniła jaj, że lepszy jest Flamethower. Wszystkie przybory zakupiła na ul. Północnej, a pierwszego września została przydzielona do Prominentclawu. Podczas swojej całej edukacji byłą najlepsza uczennicą i miała wielu przyjaciół, a każde wakacje spędzała u babci.

Początek kariery muzycznejEdytuj

Po piątym roku odkryto jej talent i została zatrudniona w kabarecie. Występowała przez całe wakacje, szybko zdobywając sławę na cały Paryż. Większość jej fanów  (czyli śmiertelnicy) zdziwiła się bardzo, gdy we wrześniu tajemniczo zniknęła. Edith szybko pokochała fanów, więc porzuciła szkołę, by śpiewać.

Sława i romansEdytuj

W ciągu kilkunastu lat zdobyła sławę na skalę Europejską, ale występowała tylko w we Francji. Dopiero w 1945 zaczęła koncertować w USA. Podczas pobytu w Nowym Jorku poznała mistrza świata w boksie Marcela Cerdana (śmiertelnicy ją fascynowali), w którym się zakochała. Ich romans zakończył się w październiku 1949 roku, gdy Marcel zginął w katastrofie lotniczej. Edith z rozpaczy zaczęła chorować na reumatyzm, który powodował jej niezwykle silny ból. Żadne czarodziejskie eliksiry i zaklęcia nie potrafiły jej wyleczyć. Dopiero środki przeciwbólowe śmiertelników zdołały zawiesić cierpienie, jednak zbyt duże dawki jakie brała Edith osłabiały organizm. Piosenkarka coraz rzadziej występowała ale nie zamierzała przestać.

Jako nauczycielkaEdytuj

W 1958 jej stan zdrowotny się poprawił, więc postanowiła wrócić do Flamethroweru. Udało jej się przekonać obecnego dyrektora Apolloma Nichollsa, aby ją zatrudnić jako nauczycielkę nowego przedmiotu, jakim była Magia muzyki. Uczyła tylko raz w tygodniu siódmoklasistów, którzy potrafili czarować dźwiękiem i słowem. Po drugim roku zrezygnowała aby wystąpić w Olimpii.

OlimpiaEdytuj

Edith długo przygotowywała się do występu w Olympii. Cały czas musieli odwoływać jej pojawienie z powodów zdrowotnych. Gdy w 1960 Olympia zaczęła bankrutować Edith znalazła siły i odpowiednią piosenkę, by pojechać. Występy przeciągnęły się do dwóch miesięcy, piosenkarka bardzo się męczyła, ale wytrwała do końca i uratowała Olympię.

Ostatnie lataEdytuj

Po występie w Olympii porzuciła świat magiczny i wróciła do śpiewania. Odbyła długą i męczącą trasę koncertową, nie przestrzegała diety, przez co powoli się zabijała. W październiku 1962 roku poślubiła młodszego od siebie Theo Sarapo, a rok i jeden dzień po tym, zmarła na raka wątroby, w mieście Grasse.

Post mortemEdytuj

Bliscy Edith potajemnie zabrali karetką jej ciało do Paryża, przekupili lekarza by podpisał sfałszowany akt zgonu, według którego pieśniarka zmarła w stolicy, i dopiero wtedy ogłoszono jej śmierć. Celem takiego działania miało być spełnienie pragnienia Edith, by zmarła w Paryżu. Ciało Edith zostało pochowane na jednym z cmentarzy w stolicy. Po latach prawdziwa data zgonu wyszła na jaw.

WyglądEdytuj

Była niska, miała ciemne włosy, które pod koniec życia wypadały, z powodu leków. Całe życie się mocno garbiła, a od zachorowania na reumatyzm miała powykręcane ręce, nogi i twarz. Bardzo szybko się postarzała, już w wieku czterdziestu lat wyglądała na sześćdziesiąt.