FANDOM

Emila Gryfin
Emila
Informacje biograficzne
Data urodzenia 979 rok
Data śmierci 1061 rok
Status krwi Czysta
Tytuł(y) lady

profesor

założycielka

Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Siemowit Gryfin (mąż)

Bolesław Gryfin (syn)

Nieznany z imienia syn

Zdolności magiczne
Różdżka 13 cali

wiąz

pióro feniksa

sztywna

Patronus Wilk
Pozostałe informacje
Zawód/Praca profesor w Wielkopolanie
Dom Ravenclaw
Przynależność Ród Chełmowski

Ród Gryfin (przez małżeństwo)

Hogwart (dawniej)

Wielkopolan

Emila Gryfin(zd. Chełmowski; ur. 970 roku- zm. 1061 roku)- czarownica czystej krwi z starego rodu Chełmowskich, założycielka Wielkopolskiej szkoły magii i czarodziejstwa wraz z swym mężem Siemowitem. Była w latach 1000-1040 nauczycielką zielarstwa. Jej syn, Bolesław stał się duchem-rezydentem Wilkorów. Założyła domy Sów i Rysi. Jej portret wisi w gabinecie dyrektora jak i w pokoju wspólnym puchaczy, ponadto jej posag znajduje się w pokoju Rykonów. Jedna z najpotężniejszych czarownic swoich czasów. Jej atrybutami był diadem i berło.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Emila urodziła się w starej rodzinie czarodziejów- rodzie Chełmowskich. Już jako dziecko wykazywała zdolności magiczne. W wieku 11 lat została posłana do Hogwartu, gdzie przydzielono ją do Ravenclawu. Tam poznała swego przyszłego męża, Siemowita. Po szkole pobrali się i doczekali się dwóch synów. Emila byłą uderzająco piękną kobietą, o długich, ciemnych włosach. Potrafiła oczarować każdego mężczyznę, w tym Siemowita. W 999 roku jej mąż pokonał groźnego czarnoksiężnika Eryka.

Założenie szkoły Edytuj

W 1000 roku Emila powiedziała o pomyśle o stworzeniu szkoły magii na ziemiach Polski. Siemowitowi się to spodobało i wraz z nią zbudowali zamek gdzieś w Wielkopolsce. W nowo powstałej szkole uczyła zielarstwa, ona także założyła dwa domy- Sowa i Ryś. Z biegiem lat podobnie jak mąż martwiła się, co stanie się po ich śmierci, więc wpadła na pomysł, by zakląć jej diadem. Ta też zrobili. Oprócz diademu, jej drugim atrybutem było berło.