FANDOM

Felix Gimdy-Blong
Informacje biograficzne
Data urodzenia 21 lipiec 1674r.
Data śmierci 2 październik 1780r.
Status krwi czysta
Tytuł(y) Oznaczony pośmiertnie Orderem Monteza I Klasy
Minister Magii
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu kasztanowe
Kolor włosów rude
Rodzina
Rodzina Poncjusz Sycamore (syn)
Zdolności magiczne
Różdżka Jarzębina, 10½ cala, włókno ze smoczego serca, sztywna.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Spectrumtire
Przynależność Ministerstwo Magii

Felix Gimdy-Blong (ur. 21 lipiec 1674r. - zm. 2 październik 1780r.) - czarodziej czystej krwi. Szanowany w świecie czarodziejów urzędnik, oznaczony orderem Monteza pierwszej klasy w 1860 roku Minister Magii od 3 marca 1718 roku do 29 maja 1730 roku.

BiografiaEdytuj

Felix pochodził z zamożnej rodziny czarodziei. Był uczniem Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower w latach 1685-92, gdzie trafił do Spectrumtire. Od razu po szkole zaczął pracę w Ministerstwie Magii w sądzie magicznym, gdzie spędził praktycznie całe swoje życie. Dopiero w 1712 roku doczekał się syna Poncjusza z czarownicą, którą poznał przypadkiem w pubie. Był bardzo szanowanym urzędnikiem i skutecznym na swoim stanowisku w sądzie magicznym. W marcu 1718 roku został mianowany Ministrem Magii, stanowisko to piastował dwanaście lat. Odszedł ze stanowiska w maju 1730 roku. Jego następcą na stanowisku ministra został Canteriush Hellyar. Felix zmarł z przyczyn naturalnych 2 października 1780 roku. Został oznaczony pośmiertnie orderem Monteza w 1860 roku na prośbę Venusii Torra, którą odnalazła notatki i dokumenty Felixa, kiedy piastowała urząd ministra, z których wynikało że był wyjątkowym ministrem i zrobił dużo dobra dla świata czarodziejów.

Felix został umieszczony na kartach czekoladowo truskawkowych żab.

Przypisy

Ministrowie Magii
12896353-ornamented-double-monogram-letters-mm