FANDOM

Florian Jetres
Informacje biograficzne
Data urodzenia 26 czerwiec 1874r.
Data śmierci 23 sierpień 1988r.
Status krwi półkrwi
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina Arlus Jetres (ojciec)
Monique Wilss (matka)
Irmina Jetres (siostra)
Odeth Jetres (siostra)
Emira Jetres (siostra)
Gardenia Jetres (siostra)
Meera Grygelon (żona)
Lenora Jetres (córka)
Jeremy Jetres (syn)
Zdolności magiczne
Różdżka Jodła, 10¾ cala, włos z ogona jednorożca, giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii - pracownik w Departamencie Transportu Magicznego (1900-1912)
hodowca hipogryfów (1913-1988)
Dom Rabbitsweet
Przynależność Ministerstwo Magii
Rodzina Jetres

Filary Jetres (ur. 26 czerwiec 1874r. - zm. 23 sierpień 1988r.) - Czarodziej półkrwi, członek rodziny Jetres.

BiografiaEdytuj

Filary urodził się 26 czerwca 1874 roku jako drugie dziecko Arlusa Jetresa i Monique Wilss , miał już starsza siostrę Irminę. Po latach miał również trzy siostry Gardenię, Emirę i Odeth. Był najbardziej wyczekiwanym dzieckiem Arlusa i Manique ponieważ w rodzinie Manique od czterech pokoleń nie było żadnego męskiego potomka. Filary jako jedyny syn był oczkie w głowie swojego ojca, przez co został najbardziej rozpuszczony. W swoje jedenaste urodziny (1885) dostał list z Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower, gdzie 1 września Kocioł Przydziału umieścił go w domu Riveera Rabbitsweeta, gdzie była już jego starsza siostra. Filary był bardzo pilnym uczniem, ale nie należał do czołówki najlepszych. Największe trudności miał ze sztuka warzenia eliksirów i z wypatrywaniem ciał niebieskich. Na trzeci roku wybrał zajęcia opieki nad magicznymi stworzeniami, co stało się jego wielka pasja zaraz po zielarstwie. Na Sumach zdobył najlepsze oceny właśnie z zielarstwa i opieki nad magicznymi stworzeniami. Nie podchodził do owutemów.

Dalsze życieEdytuj

RodzinaEdytuj

Po ukończeniu Flamethrower'u w 1891 roku postanowił wyruszyć w świat aby odkryć nowe miejsca i poznać innych zagranicznych czarodziei. W podróż tą wybrał się ze swoim najlepszym przyjacielem ze szkolnej ławki, Jeremim Andory. Lecz zaledwie po pół roku wędrówki poznał przeurocza i stanowczą dziewczynę Meerę Grygelon w której zakochał się po same uczy, Meerę uratowali zaraz pod podnóżem Alp. Po kilku kolejnych dniach zawrócił wraz z ukochana pozostawiając przyjaciela samego. W 1895 roku Filary i Meera pobrali się, a 30 stycznia 1899 roku doczekali się bliźniąt Lenorę i Jeremiego.

PracaEdytuj

Filary rozpoczął prace w Ministerstwie Magii w 1900 roku w Departamencie Transportu Magicznego prace ta załatwiła mu Irmina starsza siostra. Praca nie dawała mu satysfakcji, przez co było dużo skarg na niego, przez co często podpadał swojej siostrze. Jednak w 1910 roku zabrał się do pracy, gdyż jego dzieci rozpoczęły magiczna edukacje a Filary przede wszystkim chciał im zagwarantować dobrą i bezpieczna przyszłość. Niestety w 1912 roku stracił prace. Ale po roku założył zagraniczna spółkę z hodowcami hipogryfów, którą prowadził do końca swoich dni.

ŚmierćEdytuj

Filary żył nadzwyczaj długo bo aż 114 lat zmarł z przyczyn naturalnych 23 sierpnia 1988 roku. Do końca swoich dni był otoczony wnukami i prawnukami.