FANDOM

Gran von Smith (ur. 19 marzec 1959r.; zm. 30 październik 2042r.) - czarodziej czystej krwi. Uczeń Flamethrower w latach 1970-1978,przydzielony do Spectrumtire.

BiografiaEdytuj

Gran Von Smith urodził się 19 marca 1959 roku, nie miał rodzeństwa. W 1970, przydzielony we Flamethrower do Spectrumtire. Po ukończeniu znalazł pracę w Ministerstwie Magii, w Zarządzie Festklików. W 2002 został pracownikiem Personelu pomocniczego Ministra Magii, a w 2025 po dojściu do władzy przez Sachaverella Buntinga został jego osobistym asystentem. W 2027 z jego polecenia Gran zostaje oficjalnie nauczycielem astronomii w Flamethrower'że, w celu zaprowadzenia w szkole własnych porządków. Był bardzo okrutny szczególnie wobec najmłodszych uczniów, czemu otwarcie sprzeciwiła się Colette Good, którą wielokrotnie karał, i z którą nienawidzili się z wzajemnością. Odszedł w czerwcu 2028 roku, wracając na posadę osobistego asystenta. W 2032 po ustąpieniu Sachaverella, zesłany do więzienia, gdzie spędził 5 lat. W 2037 roku wyjechał za granicę, gdzie pracował jako korespondent. Zmarł 30 października 2042 roku.