FANDOM

Grande Thérèse
TeresaWielka
Wyprodukowany 1742 (stocznie na północy Francji)
Właściciel(e) Francuscy znachorzy

Cyprus Montez
George Descamp-Montez
Abraham Descamp-Montez
Helion Descamp-Montez

Grande Thérèse (pl. Wielka Teresa) - żaglowiec Francuskich znachorów, wybudowany w 1742 roku, którym pływali po Europie. Został podarowany Cyprusowi Montezowi, w podziękowaniu za uratowanie Paryża przed paryską świecówką. Cyprus odbył nim tylko jeden rejs, do Brytanii, po jego wędrówce, a potem wręczył go bratankowi.

HistoriaEdytuj

Został zbudowany w 1742 roku, w stoczniach północnego wybrzeża Francji, na zlecenie Francuskich znachorów z Paryża. Medycy pływali w nim po Europie, aż do 1758 roku, gdy w stolicy wybuchła epidemia paryskiej świecówki. Gdy Brytyjski znachor Cyprus Montez zakończył epidemię, zadecydowano by oddać mu żaglowiec.

W rodzinie MontezówEdytuj

Cyprus osobiście nie pływał Teresą, ale wykorzystywał ją do transportu różnych towarów. Gdy w 1763 roku zakończył swoją wędrówkę po Europie, odbył swój jedyny rejs żaglowcem, do Londynu. Później Teresa została przekazana młodemu Georgowi Montezowi (bratankowi Cyprusa), który fascynował się statkami.

Młody George spędzał na pokładzie Teresy większość wolnego czasu, a gdy ukończył edukację w Flamethrowerze został żeglarzem. Podczas jednej ze swoich podróży do Norwegii, spotkał Annę Descamp, w której się zakochał, poślubił i zabrał do Brytanii. Do końca życia żeglował, nieraz zabierał ze sobą dzieci i żonę. Gdy był już stary i wyruszył w krótką podróż, podczas nocnej przechadzki po pokładzie Teresy, wypadł za pokład i utonął.

Dziedzictwo Descamp-MontezówEdytuj

Następnym właścicielem Teresy został syn Georgea, Abraham i od tego czasu statek był dziedziczony przez najstarszych potomków rodziny.