FANDOM

Grzegorz Marczewski (ur. 18 marzec 1346r., zm. 6 wrzesień 1430r.) - czarodziej czystej krwi, uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I w latach 1356-1365, gdzie należał do Chmielnika, Dyrektor Szkoły Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I w latach 1384-1411.

BiografiaEdytuj

Grzegorz Marczewski urodził się trzecie dziecko Tadeusza Marczewskiego i Sylwii Adamowicz. Był bratem Władysławy i Celiny. W 1356 odwiedził go Kazimierz Białek, oficjalnie w celu resocjalizacji, zaś nieoficjalnie w celu edukacji w szkole. Taka gra była spowodowana tym, że w średniowieczu czarownice i czarodzieje byli bardzo prześladowani. Bardzo szybko Grzegorz odwdzięczył się dyrektorowi za okazane zaufanie będąc prymusem na każdym roku. Po ukończeniu szkoły został handlarzem, a następnie pomocnikiem w premierostwie magicznym. Po rezygnacji Kazimierza Białka został Dyrektorem. Jako dyrektor był bardzo surowy i wymagający. Za jego czasów w Szkole powołano Zespół do Badania zdolności magicznych, który zajmował się wyszukiwaniem młodych czarodziejów i czarownic, oraz pomocą w wyborze kariery. W 1411 ustąpił z funkcji tłumacząc chęcią większego poświęcenia się rodzinie i ponownie podjął pracę w premierostwie magicznym, gdzie pracował do swojej emerytury w 1426. Jego następcą na stanowisku dyrektora został Jan Wiśniewski.