FANDOM

Henryk Poter (ur. 23 luty 1990 r., zm. 10 lipiec 2042r.) - czarodziej pochodzący z rodziny śmiertelników, był obdarzonym. Syn Adama Potera i Roberty Żmuda.

Wczesne ŻycieEdytuj

Henryk Poter urodził się w nie magicznej rodzinie był synem stolarza i pielęgniarki, oraz jedynym czarodziejem w rodzinie, choć miał jeszcze dwójkę rodzeństwa, młodszego brata Tadeusza i starszą siostrę Urszulę. Rozpoczął naukę 1 września 2001 roku, gdzie trafił w Szkole Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I do Chrobrego. Był znakomitym uczniem lubianym przez nauczycieli. Jego przyjaciele brali z niego przykład i już wtedy czuł pociąg do nauczania. Jego ulubionym przedmiotem były eliksiry.

Dalsze ŻycieEdytuj

Gdy ukończył szkołę w czerwcu 2008 roku po trzech latach rozpoczął nauczanie w Mieszku I jako nauczyciel Eliksirów. Był lubiany przez uczniów, choć czasami bywał surowy i nieugięty.

Pojedynek z Hektorem Ogólnym Edytuj

Po dwudziestu latach nauczania w szkole, Poter przez pięć lat zrobił sobie przerwę w nauczaniu i zajął się ściganiem groźnego polskiego czarnoksiężnika, Hektora Ogólnego. Po długiej i wyczerpującej walce, Poter zabił Ogólnego.

Śmierć Edytuj

Henryk Poter zmarł w wieku 52 lat, ponieważ zachorował na smoczą ospę.