FANDOM

Hesphastus Peyton
Informacje biograficzne
Data urodzenia 26 maj 1865r.
Data śmierci 20 czerwiec 1970r.
Status krwi czysta
Tytuł(y) Minister Magii
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina Amara Page (żona)
Erast Peyton (brat)
Belinda Moderno (córka)
Pius Moderno (zięć)
Zdolności magiczne
Różdżka Jarzębina, 12 cali, włókno ze smoczego serca, giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Prominentclaw
Przynależność Rodzina Peyton
Ministerstwo Magii

Hesphastus Peyton (ur. 26 maj 1865r. zm. 20 czerwiec 1970r.) - czarodziej czystej krwi. Ojciec Belindy Moderno. Irlandzki Minister Magii od 6 lutego 1911 roku do 10 stycznia 1921 roku.

BiografiaEdytuj

Był czarodziejem czystej krwi, urodził się pod koniec maja 1865 roku. Miał młodszego brata Erasta. Uczeń Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower w latach 1876-1883, gdzie trafił do Prominentclawu. W 1886 roku ożenił się z Amarą Page i wraz z żoną wyruszył na podbój świata. Wrócił do kraju w 1888 roku i od razu zatrudnił się w Ministerstwie Magii w departamencie Magicznych Wypadków i Kolizji w którym pracował już jego szkolny przyjaciel Gaurus Branzonwey. W 1891 roku Hesphastus z żoną doczekał się córki Belindy.

Jako Minister MagiiEdytuj

Ministrem Magii został po rezygnacji Caleeba Nidly w 1911 roku. Był dość surowym ministrem, nie lubianym ale szanowanym. Niektórzy pracownicy bali się go. Potrafił w szybki i skuteczny sposób dogadać się ze służbami i premierem śmiertelników. Odszedł na emeryturę 10 stycznia 1921 roku, jego następcą został Branzonwey, z czego Peyton był zadowolony bo wiedział, że tak ważne stanowisko oddaje w dobre ręce. Hesphastus zmarł z przyczyn naturalnych 20 czerwca 1970 roku.

Przypisy

Ministrowie Magii
12896353-ornamented-double-monogram-letters-mm