FANDOM

Horkruks – przedmiot, w którym ktoś ukrył cząstkę własnej duszy. Cząstkę tę można powierzyć także innej istocie żywej, jednak nie jest to zbyt rozsądne. Jeśli jednak ciało zostanie zaatakowane lub nawet zniszczone, nie można umrzeć, ponieważ część duszy pozostaje na ziemi, nieuszkodzona. Rozczepienie to akt gwałtu, jest to sprzeczne z naturą. Dokonuje się tego poprzez morderstwo, które rozdziera duszę. Czarodziej, który zamierza stworzyć horkruksa, wykorzystuje to rozdarcie do swoich celów: zamyka oddartą część odpowiednim zaklęciem. W związku z tym, horkruks jest całkowitym przeciwieństwem istoty ludzkiej, ponieważ ukryta w nim cząstka duszy jest zależna od swojego magicznego ciała. Nie może bez niego istnieć. Jednak, kiedy magiczny pojemnik nie jest naruszony, ukryta w nim cząstka duszy może wniknąć w kogoś, kto się do niego za bardzo zbliży emocjonalnie. Do zniszczenia horkruksa jest potrzebna bardzo silnie niszcząca substancja, po której użyciu horkruks nie jest w stanie się naprawić (np. jad bazyliszka lub szatańska pożoga). Na poskładanie swojej duszy od nowa jest tylko jeden sposób: trzeba dogłębnie odczuć, co się zrobiło (skrucha). Niestety ból, jaki to sprawia, może człowieka zniszczyć.

PowstawanieEdytuj

Dusza człowieka to materia niepodzielna - aby ją rozbić, trzeba dokonać najgorszego możliwego czynu, czyli popełnić morderstwo (najczęściej za pomocą zaklęcia Caliti Ceadis). Jego dusza zostaje podzielona na części, lecz niewielu jest takich, którzy by tego pragnęli. Horkruksów można stworzyć wiele.

Horkruksy Lorda VanhensingaEdytuj

Żadnemu czarodziejowi nie udało się rozerwać duszy na więcej niż dwie części, do czasu Vanhensinga który stworzył ich aż osiem. Z upływem lat, Vanhensing stawał się coraz mniej ludzki, a przemianę, której podległ, można wytłumaczyć tylko tym, że jego dusza uległa straszliwemu okaleczeniu, a więc że przekroczył granice tego, co zwykle nazywa się złem. Spowodowało to, że jego świat uczuć i odczuć bardzo się różnił od naszego. Horkruksami stawały się pieczołowicie przez niego wybierane przedmioty, cieszące się wielką sławą. Ofiary także nie były przypadkowe - musiały to być osoby znaczące. Po zniszczeniu horkruksów, Vanhensing stał się zwykłym śmiertelnikiem z okaleczoną i pomniejszoną duszą.

Wybrane przedmioty jako Horkruksy Lorda VanhensingaEdytuj

  • Sztylet Setha Spectrumtire - Vanhensing ukradł go Mirabeli Bellottem, stworzył przez zabicie Mirabeli (1993), a gdy udału mu się ukryć w nim cząstkę swojej duszy, horkruks ten został zniszczony przez Rafael'a Monteza w podziemiach Flamethrower'u, za pomocą trującego ognia.
  • Medalion Rodu Fordów - Vanhensing zabrał go umierającemu Brunowi Fordowi, po czym zamknął w nim cząstkę swojej duszy, zanim wszczepił w niego swoja duszą zabił śmiertelnika włóczęgę (1991). Zniszczył go Lajos Nightingale za pomocą resztek sztyleta Spectrumtire, który posiadał niezwykłą moc wchłaniania trucizn i czarnej magii.
  • Różdżka Vana Forda - Vanhensing stworzył z niej horkruksa po zabiciu swojego ojca Vana Forda (1991), gdy był zamordować swjego ojca i dziadke, różdżka była pierwszym stworzonym przez Volhensinga horkruksem, miał on wtedy 17 lat. Różdżke tą znalazł Rafael Montez w gabinecie Tymoteusha Sengstera, który był prawą ręką szefa Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów i przez kilka miesięcy urzywał ją nieświadom że ma w ręku horkruksa, który robi z Rafael'a żądnego krwi złoczyńce. Została zniszczona podczas pojedynku pomiędzy Rafael'em a Vanhensingiem na ulicy śmiertelników.
  • Magiczny Klejnot Riveera Rabbitsweeta - Vanhensing ukradł go Teddy'emu Zellwegerowi (2002), po czym zmienił w horkruksa. Ukrył go w podziemnej komnacie Ministerstwa Magii, wykradł go Rafael Montez, został zniszczony podczas wybuchu w Dolinie Jednorożca.
  • Figurka Sowy Peacela Prominentclawa - Figurka została znaleziona w dalekiej Szkocji przez podróżnika i zbieracza magicznych przedmiotów paba Matta Bellsa w 1890 roku, gdy zabił pana Bellsa (1997) stworzył z figurki horkruksa. Została ukryta w podziemiach banku Overgrow. Zniszczył ją urk Kevin Luketic, gdy chciał zabić swoją siostrzenicę Kahlan Venet.
  • Zegarek Bruno Forda - zegarek ten Vanhensing znalazł w domu swojej matki. Przedmiot nie różni się od zwykłego kieszonkowego zegarka, jednak gdy się go otworzy widnieje w nim fotografia babci Vanhensinga Cliffy Ford, która umarła za młodu. Zegarek ten jest ukryty w pokoju współnym Sabegonów w Ogólnomagicznym Instytucie Magii Flamethrower, horkruks znajduje się w jednym z obrazów. Obraz przedstawia wielki stół przy którym siedzi czworo odświętnie ubranych czarodziei, a na stole stoi wielki półmisek z owocami, a obok półmiska leży owy zegarek. Aby go zdobyć trzeba przekonać mieszkających w obrazie ludzi. Jest to mały złoty zegarek, który wskazuje godzinę śmierci ofiary Vanhensinga pani Grees. Horkruks zniszczony został resztką sztyletu Setha Spectrumtira przez Doriana Quileute.
  • Profesor Lajos Nightingale - Vanhensing w wieku 20 lat oszołomił Nightingale i stworzył z niego horkruksa, bo wiedział, że nikt nie zabije dyrektora szkoły, a jego cząstka duszy będzie go trzymała przy życiu. Zabił uczennicą (Irmę Jeey) aby stworzyć z Lajosa horkruksa, zniszczył a jednocześnie zabił Nightingale sam Vanhensing w pojedynku czarodziei.
  • Rafael Montez - Został stworzony przez przypadek, a Vanhensing nawet nie chciał go stworzyć, i nie wie że go stworzył. Horkruks został zniszczony przez Vanhensinga, kiedy próbował zabić Rafael'a (Rafael przeżył)

Horkruksy Willysy LandsbergisEdytuj

  • Rodowy Medalion rodziny Landsbergis
  • Złoty pierścień ze szmaragdowym oczkiem

Oba zostały zniszczone, ostatni (Medalion) dzień przed jej śmiercią.

Rafael jako horkruksEdytuj

Rafael stał się nietypowym horkruksem, niepełnym. Horkruks w nim powstał bez użycia odpowiednich zaklęć, cząstka duszy Volhensinga była bardziej jak pasożyt, niż rezydent w horkruksie. Ponadto, Rafael jak każdy człowiek był podatny na zranienia, ,,zniszczalny", co nie leży w naturze horkruksów.