FANDOM

Kazimierz Białek
Informacje biograficzne
Data urodzenia 14 luty 1306r.
Data śmierci 29 grudzień 1392r.
Status krwi czysta
Tytuł(y) profesor
Dyrektor Mieszka I
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów rude
Rodzina
Rodzina Stanisław Białek (ojciec)
Henryka Mioduszewska (matka)
Izabela Małek (żona)
Anna Białek (córka)
Elżbieta Białek (córka)
Władysław Białek (syn)
Helena Białek (córka)
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Nauczyciel w Mieszku I (1338-1350)
Dyrektor Mieszka I (1350-1384)
Przynależność Rodzina Białek
Szkoła Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I

Kazimierz Białek (ur. 14 luty 1306r. - zm. 29 grudzin 1392r.) - czarodziej czystej krwi, Dyrektor Szkoły Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I w latach 1350-1384.

BiografiaEdytuj

Kazimierz Białek urodził się w starej szlacheckiej rodzinie, dziadkowie służyli na dworze królewskim, gdzie miał swojego indywidualnego nauczyciela magii. W 1328 wyruszył w podróż, poznając różne osobistości zza granicy, wrócił do kraju, w 1338 i poznał Henryka Czartoryskiego, który zaproponował mu pracę nauczyciela i pierwszego zastępcy dyrektora w swojej szkole. Po śmierci Henryka, w 1350 został dyrektorem, jako dyrektor nawiązał współpracę z zagranicznymi szkołami magii i rozdzielił przedmiot Czarna Magia na Zaklęcia i Obronę. W 1384 zrezygnował przechodząc na emeryturę. Jego następcą był Grzegorz Marczewski. Zmarł 29 grudnia 1392 roku.

Życie prywatneEdytuj

Kazimierz Białek urodził sie jako syn Stanisława Białka i Henryki Mioduszewskiej, którzy służyli na dworze króla. W 1325 poślubił Izabelę Małek, z którą miał czwórkę dzieci - Annę, Elżbiete, Władysława i Helenę.