FANDOM

Kenta Smath (zd. Derridam)
Informacje biograficzne
Data urodzenia 17 styczeń 1725r.
Data śmierci 17 wrzesień 1814r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu zielone
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Layla Derridam (siostra)
Amanda Derridam (siostra)
Anastasia Derridam (siostra)
Romad Smath (mąż)
Tarent Smath (syn)
Mariah Smath (pasierbica)
Calando Smath (szwagier)
Zdolności magiczne
Różdżka Olcha, 12 cali, włos pegaza, giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii Stanów Zjednoczonych Ameryki - Agent Uderzeniowy
Dom Gustmor
Przynależność Rodzina Derridam
Rodzina Smath
Szkoła Magii i Czarodziejstwa Sonvermory
Ministerstwo Magii Stanów Zjednoczonych Ameryki (1744-1753)

Kenta Smath (zd. Derridam; ur. 17 styczeń 1725r.; zm. 17 wrzesień 1814r.) - amerykańska czarownica czystej krwi. Druga małżonka Romada Smatha.

BiografiaEdytuj

Wczesne ŻycieEdytuj

Kenta urodziła się w Nowym Jorku w Ameryce Północnej w połowie stycznia 1725 roku, jako druga z czterech córek państwa Derridam. Miała o trzy lata starszą siostrę Layle, i dwie młodsze dwa lata siostry bliźniaczki Amande i Anastasie. Bardzo szybko zostały sierotami. Ich rodzice zmargi gdy Kenta miała czternaście lat.

NaukaEdytuj

1 września 1736 roku rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa Sonvermory, gdzie trafiła do Gustmor. W tym samym czasie Ightorn Arti Willoughby zaczyna panoszyć się po Stanach. Interesowała się walką z czarną magią. Szkołę ukończyła w czerwcu 1743 roku.

Dalsze ŻycieEdytuj

Zaraz po opuszczeniu szkoły brała udział ze starszą siostrą w rewolucji czarodziejów przeciw Willoughby, który opanował ministerstwo. Po wygnaniu czarnoksiężnika zaczęła pomagać rodzinie, zaczynając pracę w ministerstwie magii, jako Agent Uderzeniowy, który specjalizował się w schwytaniach czarnomagicznych istot jak i czarodziei pajających się czarną magią. W 1753 roku postanowiła opuścić rodzinne strony, chcąc zwiedzić trochę świata i poznać innych czarodziejów. Zawedrowała w Londynie, w Anglii. W 1756 roku poznała Ronada Smatha, za którego po trzech miesiącach znajomości wyszła za mąż, bardzo szybko nawiązała kontakt z sześciolatnią córka Romada Mariah, obie stały się nie rozłączne. Para w 1761 roku doczekała się w syna Tarenta, którego wychowali jak tylko najlepiej umieli, od tej chwili rodzinę wszystko bardzo dobrze się układało. Kenta zmarła z przyczyn naturalnych 17 września 1814 roku, mając 89 lat.