FANDOM

Kodeks Tajności Czarów – prawo w magicznym świecie, które zostało po raz pierwszy podpisane w 1688, a potem oficjalnie uchwalone w 1693. Prawo było spisane przez Międzynarodową Konfederacje Czarodziejów w celu zapewnienia ochrony wspólnocie czarodziejów przed Śmiertelnikami i ukrycia ich obecności całkowicie przed światem. Kodeks został wprowadzony, z powodu rozpropagowanego prześladowania dzieci czarodziejów przez Śmiertelników, wymuszania z czarownic i czarodziejów pokazy magii, nasilających się zamachów przeprowadzanych przez Śmiertelników, zmuszania czarodziei do uczenia ich magii, rosnącej liczby wiedźm spalonych na stosie, rosnącej liczby Śmiertelników spalonych na stosie przez pomyłkę wziętych za czarownice. Kodeks głosił, że każdy Minister Magii jest odpowiedzialny za ukrywanie obecności magicznej społeczności na terenie własnego kraju. Każdy Minister dzierżył odpowiedzialność za, między innymi, kontrolę nad magicznymi stworzeniami, zahamowanie jawnych przejawów magii wśród niepełnoletnich i zapewnienie, że magiczne gry i sporty są rozgrywane bez narażenia na odkrycie.

Pogwałcenia Kodeksu, jak używanie magii przed Śmiertelnikami bez ważnego ku temu powodu, są rozwiązywane przez Ministra wraz ze zróżnicowanymi karami wykonywanych na przestępcy.

Kodeks 69Edytuj

1749, Klauzula 69 została dodana do Kodeksu. Głosiła ona :

"Każda czarodziejska, rządząca instytucja będzie odpowiedzialna za ukrycie, opiekę i kontrolę nad wszystkimi magicznymi stworzeniami, istotami oraz duchami mieszkającymi wewnątrz granic swojego terytorium. Jeśli którekolwiek z tych stworzeń wyrządzi krzywdę komukolwiek ze społeczności śmiertelników albo zwróci na siebie ich uwagę, ta czarodziejska instytucja będzie poddana dyscyplinie przez Międzynarodową Konfederację Czarodziejów."