FANDOM

Lukrecja Gilbert (zd. Yaxley)
Informacje biograficzne
Data urodzenia 27 wrzesień 1795r.
Data śmierci 29 styczeń 1882r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina Lysander Gilbert (mąż)
Julian Gilbert (syn)
Vanessa Gilbert (córka)
Sabrina Montez (synowa)
Iddo Gilbert (wnuk)
Gideon Blow (zięć)
Stefan Blow (wnuk)
Altaria Blow (wnuczka)
Demetria Blow (wnuczka)
Miranda Yaxley (krewna)
Philurs Yaxley (krewny)
Imogena Yaxley (krewna)
Zdolności magiczne
Różdżka Hikory, 11 cali, włókno z rogu jednorożca, giętka.
Pozostałe informacje
Dom Spectrumtire
Przynależność Rodzina Yaxley
Rodzina Gilbert

Lukrecja Gilbert (zd. Yaxley; ur. 27 wrzesień 1795r.; zm. 29 styczeń 1882r.) - czarownica czystej krwi. Małżonka Lysandra Gilberta. Doczekała się dwójki dzieci, syna Juliana i córkę Vanesse. Okazało się później, że Julian urodził się jako charłak, więc dla rodziny Lukrecji była to hańba i wstyd, więc wraz z mężem Lysandrem ukrywali wszystko przed całą rodziną i znajomymi. Jednak prawda o Julianie wyszła na jaw, gdy chłopiec nie dostał listu ze szkoły magii. Rodzina Lukrecji rozkazała jej wydziedziczyć chłopca z rodziny, a gdy tego nie wykona przeklną jej rodzinę. Pod presją rodziny Lukrecja wydziedziczyła syna, choć go bardzo kochała. Chłopiec po wydziedziczeniu z rodu musiał zniknąć z rodziny po ukończeniu osiemnastu lat, gdyż taki był kodeks czystości krwi Yaxley'ów, a Gilbertowie zgodzili się z tym.

Lukrecja była uczennicą Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower w latach 1807-1814, gdzie zasiliła przydzielona do Spectrumtire, z czego była dumna. W październiku 1814 roku wyszła za mąż za Lysandra.