FANDOM

Lusamine Mox (zd. Peck)
Informacje biograficzne
Data urodzenia 19 kwiecień 1813r.
Data śmierci 30 czerwiec 1922r. (109l.)
Status krwi czysta
Numer PRN 1813041939
Tytuł(y) Reprezentant Sonvermory w Turnieju Trzech Różdżek (VII miejsce)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Emmanuel Mox (mąż)
Russet Mox (syn)
Diantha Mox (córka)
Tobias Mox (syn)
Antorn Mirton Mox (teść)
Maura DeLaughter (teściowa)
Zdolności magiczne
Różdżka Magnolia, 12cali, pióro alicantona, niezbyt giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii
Dom Moryver
Przynależność Rodzina Peck
Rodzina Mox
Szkoła Magii i Czarodziejstwa Sonvermory
Irlandzkie Ministerstwo Magii

Lusamine Mox (zd. Peck; ur. 19 kwiecień 1813r. - zm. 30 czerwiec 1922r.) - amerykańska czarownica czystej krwi. Małżonka Emmanuela Moxa, oraz matka Russeta, Dianthy i Tobiasa. Reprezentantka Ameryki w Turnieju Trzech Różdżek w roku 1831.

BiografiaEdytuj

Lusamine urodziła się w rodzinie czarodziejów czystej krwi w Nowym Jorku. Była jedynaczką, która wychowywali dziadkowi, gdyż jej rodzice zmarli gdy miała siedem lat. Uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa Sonvermory w latach 1824-1831, gdzie trafiła do Moryver. Podczas jej siódmego roku w Sonvermory został organizowany Turniej Trzech Różdżek, do którego została wybrana wraz z Marshall'em Gieraschem i Jeffrey'em Abbottem. Lusamine zajęła siódme miejsce, lecz dzięki sprytowi i poświęceniu Jeffreya Abbotta Sonvermory zdobyło pierwsze miejsce w całym turnieju. Podczas turnieju poznała Emmanuela Moxa z Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower, który również był reprezentantem swojej szkoły. Para polubiła się i bardzo często byli widywani na błoniach Sonvermory.

Dalsze ŻycieEdytuj

Po wygranej w turnieju cała trójka została ogłoszona mistrzami. Lusamine jednak nie pragnęła aż takiego uwielbienia i postanowiła nie zasiadać na laurach i rozpocząć pracę zawodową. W 1832 roku rozpoczęła korespondować z Emmanuelem, który po kilku miesiącach przyjechał do niej na miesiąc. Para postanowiła nie rozstawać się, więc Lusamine postanowiła wyruszyć z ukochanym do Anglii. Tam pobrali się 1836 roku i w tym samym czasie rozpoczęła pracę w Irlandzkim Ministerstwie Magii zatrudniając się w Departamencie Magicznych Wypadków i Kolizji, tam pracowała do 1889 roku, gdyż przeszła na emeryturę. Lusamine wraz z mężem doczekała się trójki dzieci - dwóch synów Russeta i Tobiasa, oraz córki Dianthy. Zmarła z przyczyn naturalnych 30 czerwca 1922 roku, mając ukończone 109 lat.