FANDOM

Magia Zmysłowa - specjalny rodzaj magii, występujący bardzo rzadko, głównie u czarodziejów czystej krwi.

HistoriaEdytuj

Pierwszym znanym Magiem zmysłów był Leonardo da Vinci (Mag Obrazu), który mimo bycia harłakiem malował ruchome obrazy. On jako pierwszy namalował portret, posiadający osobowość. Dopiero po śmierci malarza czarodzieje ogłosili światu istnienie Magii zmysłowej. Około stu lat później William Szkspir sklasyfikował pisarstwo jako Magię zmysłową, została wówczas podzielona na dwa rodzaje: Słowa i Obrazu. W XVIII wieku pojawił się pierwszy Mag Dźwięku Mozart, co spowodowało zainteresowanie Ministerstwa Magii. Zaczęli badać różne przypadki, udało im się odkryć Magię dotyku i smaku, oraz oddzielili słowo pisane, od mówionego. Dopiero pod koniec XIX wieku Magia bólu została uznana za Magię zmysłową.

CharakterystykaEdytuj

Magia nie wymaga korzystania z różdżek (czasami jest też niewerbalna). Zazwyczaj czarodzieje posługujący się Magią zmysłową nigdy się tego nie dowiadują, bo ciężko to dostrzec. Namiar nie obejmuje tej techniki, więc może być bezkarnie wykorzystywana przez nieletnich czarodziejów. Magia polega głównie na wpływaniu na myśli innych osób, poprzez przekazywanie bodźców wzrokowych (obrazy, słowa pisane, nuty, wygląd dań), smakowych (dania, napoje), słuchowych (słowa mówione, dźwięki) i dotykowych (dotyk). Wyjątkiem jest magia bólu, która oddziałuje głównie na samego maga, mogą się pojawić sytuacje odwrotne.

Znane rodzajeEdytuj

Występuje sześć rodzajów Magii zmysłowej.

Rodzaj Charakterystyka Zastosowanie Znani czarodzieje
Magia Słów Polega na czarowaniu słowami, występuje najczęściej u polityków, poetów i piosenkarzy. Przeważnie skutkuje zasłuchaniem i uległością. Wpływanie na opinie i decyzje innych osób. Zaawansowane techniki pozwalają na stosowanie standardowych zaklęć bez użycia różdżki.
  • William Szekspir
  • Edith Piaf
  • Adolf Hitler (prawdopodobnie)
Magia Dźwięku Polega na wydawaniu dźwięków różnej wysokości, za pomocą własnych strun głosowych , lub przedmiotów np. instrumentów muzycznych. Innym sposobem jest komponowanie muzyki, ale jest to zaawansowana technika. Powoduje zasłuchanie, zachwyt i dobry humor. Wpływanie na humor i zachowanie innych osób. Zaawansowane techniki dają niszczycielskie możliwości, ale są również wykorzystywane w medycynie np. leczenie ran.
Magia Obrazu Najczęściej jest zaklinaniem obrazów, które się namalowało. Rzadziej dotyczy to słów pisanych. Wywołuje zapatrzenie/zaczytanie i zmusza do refleksji na temat tego co się zobaczyło/przeczytało. Najczęściej są to malarze, graficy i pisarze. Prace Magów obrazu mają przykuwać uwagę i zmuszać do refleksji. Tylko Magowie obrazu potrafią tworzyć portrety które posiadają osobowość.
  • Leonardo da Vinci
  • William Szekspir
  • J.K. Rowling
  • J.R.R. Tolkien
  • Rafael Montez
Magia Dotyku Wywołuje poprzez dotyk pozytywne emocje i rozluźnienie. Najczęściej są to masażyści. Może wywoływać negatywne, lub pozytywne emocje. Wykorzystywane do tortur i paraliżowania.
Magia Smaku Polega na gotowaniu przepysznych dań.
Magia Bólu Najbardziej tajemnicza ze wszystkich magii zmysłowych, jej działanie nie jest do końca stwierdzone. Zazwyczaj przez cierpienie oddziałuje się na innych ludzi. Innym przykładem jest pogorszenie stany zdrowia przez ból psychiczny. (nieznane)

MieszankiEdytuj

U niektórych czarodziejów pojawiają się po dwa rodzaje Magii zmysłowej, otrzymują wtedy dodatkowe cechy. Magowie bólu są wyjątkowi ponieważ u nich zazwyczaj pojawiają się trzy rodzaje.

M. Słów M. Dźwięku M. Obrazu M. Dotyku M. Smaku M. Bólu
M. Słów - Wyjątkowa moc śpiewu. Słowa pisane mają większą moc. (brak cech specjalnych (brak cech specjalnych) Okazywanie bólu przez słowa.
M. Dźwięku Wyjątkowa moc śpiewu. - Moc dźwięku może być zawarta w nutach. (brak cech specjalnych) (brak cech specjalnych) Okazywanie bólu przez muzykę i dźwięki.
M. Orazu Słowa pisane mają większą moc. Moc dźwięku może byczawarta w nutach. - (brak cech specjalnych) Moc dań jest zawarta w ich smaku i wyglądzie. Okazywanie bólu przez obraz.
M. Dotyku (brak cech specjalnych) (brak cech specjalnych) (brak cech specjalnych) - (brak cech specjalnych) Okazywanie bólu przez dotyk.
M. Smaku (brak cech specjalnych) (brak cech spacjalnych) Moc dań jest zawarta w ich smaku i wyglądzie. (brak cech specjalnych) - Okazywanie bólu przez gotowanie.