FANDOM

Mark Agendy
Informacje biograficzne
Data urodzenia 22 luty 1717r.
Data śmierci 2 sierpień 1773r. (56l.)
Status krwi półkrwi
Tytuł(y) Minister Magii
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów brązowo
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Rabbitsweet
Przynależność Rodzina Agendy
Irlandzkie Ministerstwo Magii

Mark Frank Agendy (ur. 22 luty 1717r. - zm. 2 sierpień 1773r.) - czarodziej półkrwi. Irlandzki Minister Magii od 9 grudnia 1757 roku, do 22 lutego 1766 roku. Następca Thisty Devon na tym stanowisku.

BiografiaEdytuj

Urodził się w rodzinie czarodziejów półkrwi, jego matka była śmiertelniczką. Mark był uczniem Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower w latach 1728-1735, gdzie trafił do Rabbitsweetu.

Jako Minister MagiiEdytuj

Rozpoczął ten urząd po rezygnacji Thisty Devon w 1757 roku, jako minister miał duże wpływy na politykę i zarządzanie w Irlandii i Wielkiej Brytanii, przez fakt przyjaźnili z uwczesnym premierem śmiertelników. Przestał być ministrem po dziewięciu latach urzędowania, zrezygnował w dzień swoich urodzin 22 lutego 1766 roku. Jego następcą został Theodor Booth.

ŚmierćEdytuj

Został otruty dnia 2 sierpnia 1773 roku, gdy był na prywatnym spotkaniu z Ministrem Booth'em. Obaj mężczyźni zginęli na miejscu, otruci winek, który pili, prawdopodobnie trunek ten był przeznaczony jedynie dla Bootha, gdyż minister bardzo angażował się w obronę obdarzonych i śmiertelników.

Ministrowie Magii
12896353-ornamented-double-monogram-letters-mm