FANDOM

Maura DeLaughter-Mox
Informacje biograficzne
Data urodzenia 7 sierpień 1784r.
Data śmierci 15 sierpień 1878r. (94l.)
Status krwi czysta
Numer PRN 1784070770
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów kasztanowe
Rodzina
Rodzina Fletcher DeLaughter (brat bliźniak)
Antorn Mirton Mox (mąż)
Emmanuel Mox (syn)
Radley Mox (szwagier)
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii
Przynależność Rodzina DeLaughter
Rodzina Mox
Francuski Uniwersytet Dignite
Irlandzkie Ministerstwo Magii

Maura DeLaughter-Mox (ur. 7 sierpień 1784r. - zm. 15 sierpień 1878r.) - francuska czarownica czystej krwi. Przybyła do Anglii w 1803 roku w towarzystwie swojego brata bliźniaka Fletchera. Małżonka Antorna Mirtona Moxa, oraz matka Emmanuela. Pierwsza właścicielka pierścienia z księżycowym kamieniem.

BiografiaEdytuj

Urodziła się we francuskiej rodzinie czarodziejów czystej krwi. Była siostrą bliźniaczką Fletchera DeLaughtera. W latach 1795-1802 rozpoczęła wraz z bratem naukę w Francuskim Uniwersytecie Dignite. Maura była bardzo otwartą i przyjacielską osoba, lecz miała trudności z koncentracją.

Dalsze ŻycieEdytuj

Maura straciła rodziców w 1802 roku, gdyż zmarli ze starości. Po ich śmierci wraz z bratem postanowiła wyjechać z Francji, gdzie wszystko im przypominało rodziców. Właśnie w podróży postanowili przyjechać do Anglii i zostać tu na stałe. Maura miała bardzo duże problemy w nauce języka angielskiego, bardzo długo się go uczyła, zupełnie inaczej niż Fletcher, który po roku potrafił rozmawiać i porozumieć się z innymi. W 1806 roku postanowiła rozpocząć pracę, myśląc że w ten sposób szybciej nauczy się języka. Więc rozpoczęła pracę w Irlandzkiem Ministerstwie Magii w departamencie Ogólnonarodowej Współpracy Czarodziejów, gdzie dość szybko się odnalazła. Właśnie w ministerstwie w 1808 roku poznała Antorna Mirtona Moxa trochę starszego od siebie czarodzieja czystej krwi. Maura była bardzo zafascynowana Antornem, gdyż był to bardzo przystojny czarodziej, szarmancki z poczuciem humoru. Para pobrała się w maju 1812 roku i po roku urodził im się ich jedyne dziecko, syn Emmanuel.

Maura odeszła na emeryturę w 1860 roku. Zmarła z przyczyn naturalnych w 1878 roku, mając ukończone 94 lata. Przed śmiercią swój pierścień przekazała najstarszej córce swojego syna nakazując aby przekazała do swojej najstarszej córce, a ona swojej.