FANDOM

Milicentra Money
Downloadfile-1
Informacje biograficzne
Data urodzenia 13 lipiec 1987r.
Status krwi czysta
Tytuł(y) minister magii
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu czarne
Kolor włosów brązowe
Rodzina
Rodzina Koron Money (ojciec)
Sendi Money (matka)
Jeppa Money (siostra)
Hurma Money (siostra)
Gleyjack Money (siostra)
Jessica Money (siostra)
Bryan Goggo (pierwszy mąż)
Antison Goggo (syn)
Kane Googo (syn)
Kamys Goggo (syn)
Danna Goggo (córka)
Helga Goggo (córka)
Stephania Goggo (córka)
Trixia Goggo (córka)
Rico Peanmals (drugi mąż)
Daywe Peanmals (syn)
Zdolności magiczne
Różdżka Wiśnia, 10.5 cala, włos z ogona testrala, niezbyt giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii - Minister Magii (10 maj 2036r. - 24 kwiecień 2039r.)
Dom Rabbitsweet
Przynależność Rodzina Money
Rodzina Goggo
Rodzina Peanmals
Ministerstwo Magii

Milicentra Money (ur. 13 lipiec 1987r.) -  czarodziejka czystej krwiminister magii w latach 2036-2039.

BiografiaEdytuj

Młodość i wykształcenieEdytuj

Milicentra urodziła się 21 lipca 1987 w Sevenley jako najstarsze dziecko Sendi i Korona Moneyów. Miała cztery siostry: Jeppę, Hurmę, Gleyjack, oraz Jessicę.

W 1998 trafiła do Flamethroweru, gdzie uczęszczała do 2005 roku i została przydzielona do Rabbitsweetu. Była dość pilną uczennicą, mimo rozrywkowego charakteru. W 2001 poznała swego przyszłego męża Bryana Goggo, z którym w 2005 zaczęła chodzić. W czasie nauki we Flamethrowerze jej ulubionymi przedmiotami były zaklęcia, eliksiry i opieka nad magicznymi stworzeniami.

Milicenta otrzymała, zarówno najwyższe stopnie z SUMÓW jak i Owutemów.

Kariera w latach 2005- 2014Edytuj

Po skończeniu Flamethroweru w 2005 Milicentra podjęła pracę jako asystentka znachora w Magicznym Uzdrowisku Naturalno-Magicznym, gdzie asystowała znachorom podczas leczenia pacjentów, zajmowała się także sprawami formalnymi. Odeszła z pracy, w 2014, jako sprzeciw wobec polityki znachorów wobec osób nie-czystej krwi.

Lata 2014-2028Edytuj

Praca w laboratorium i Ministerstwie MagiiEdytuj

W marcu 2014 Milicentra odeszła z Uzdrowiska i podjęła pracę jako laborantka w Laboratorium Medyczne im. Robbiego Zepsutego. Już wtedy dawał znać jej bzik do skrzatów domowych, w listopadzie 2014 sprowadziła pięć skrzatów domowych, do pomocy, ponadto założyła Fundację Otwarcia na skrzaty domowe, w skrócie FONDS, której została prezeską. W 2018 powołała w Laboratorium wydział badań leczniczych dla skrzatów domowych. Wynalazła środek, który przedłuża skrzatom życie, ponadto jako pierwsza w historii zajęła się transplatologią skrzatów domowych. Jako prezeska FONDS doprowadziła, do wprowadzenia skrzata domowego jako rzecznika w Ministerstwie Magii. W 2025 zrezygnowała z pracy w Laboratorium, i podjęła pracę w Ministerstwie Magii w wydziale opieki nad magicznymi stworzeniami, chcąc kontynuować dzieło Antyma Winthy'ego w zakresie opieki nad magicznymi stworzeniami. Głównie, jednak zajęła się, sprawą skrzatów domowych. Także, i wtedy dawał, o sobie znać jej bzik na punkcie skrzatów domowych, m.in. ogromną część budżetu swojego wydziału wydawała na skrzaty domowe, czym zaskarbiła sobie ich sympatię i pośrednio przyczyniła się do Skrzaciego buntu w 2045 roku.

Lata 2028-2036 Edytuj

Szefowa wydziału i Minister MagiiEdytuj

W 2028, została przeniesiona z działu opieki nad magicznymi stworzeniami do Departamentu Istot Magicznych, którego została szefową. Także, wtedy głównie skupiała się na skrzatach domowych, w 2032 zorganizowała pierwsze skrzacie mistrzostwa świata w Chitchdeyu. W 2034 zakazała hodowania testrali, a także ograniczyła prawa goblinów, co spowodowało Bunt Goblinów (2035), który udało się dopiero załagodzić w 2039. Jako szefowa Departamentu Istot Magicznych cały czas była prezeską szanowanej w społeczeństwie FONDS, często także pieniądze z budżetu przeznaczała na FONDS, jednym z głośniejszych skandali w 2033 było to, że kazała goblinom płacić pieniądze, w zamian za akceptację ich polityki przez Fundację, sprawą zajmował się, nawet Sąd Magiczny, który nakazał goblinom złagodzić ich politykę. W 2035 utworzyła w ramach Departamentu Wydział Skrzatów Domowych, którym kierowała jej córka. Z funkcji Szefa Departamentu Istot Magicznych ustąpiła 21 marca 2036, w związku z wyborem na Ministra Magii. Funkcję szefa, formalnie pełniła do 10 maja 2036, kiedy powołała swój gabinet.

Lata 2036-2039 Edytuj

Minister MagiiEdytuj

Ministrem Magii wybrana została 21 marca 2036, podczas głosowania, formalnie urząd objęła 10 maja 2036, kiedy powołała swój gabinet. Jako minister, była osobą dość kontrowersyjną, często popełniającą wiele błędów. Jeszcze jako szefowa Departamentu Istot Magicznych ograniczała prawa goblinów, pierw w 2031 wydała ustawę ograniczającą swobodę Stowarzyszenia Goblinów, od tej pory, każdy goblin chcący należeć do tego stowarzyszenia, musiał pierw przejść pozytywną weryfikację w Departamencie Istot Magicznych, dopiero później prezes stowarzyszenia decydował o jego przyjęciu. W 2033, udało jej się przeforsować ustawę, która dawała szefowi departamentu wpływ na obsadę w stowarzyszeniach goblinów, celem monitorowania ich działań, czy nie godzą one w dobro wspólne wszystkich istot magicznych, co w praktyce dawało, jej możliwość ingerowania w sprawy goblinów, co spotkało się, z ich ostrą reakcją (gobliny publicznie odcięły się od działalności FONDS w 2034). Pierwszą jej decyzją, jako Ministra Magii w 2036 było włączenie goblinów, pod jurysdykcję czarodziejską. Ponadto zreformowała Ministerstwo, przyznała się publicznie, do win czarodziejów, wobec skrzatów domowych. W 2038 przekształciła Departament Tajemnic, w Departament Snów, złagodziła wymagania na łowców, ponadto jako minister magii często mało angażowała się w politykę innych wydziałów, zostawiając pełną swobodę swoim ludziom, prócz Departamentu Nadzoru Magicznych Stworzeń, którym się mocno interesowała. W 2038 podjęła kontrowersyjną decyzję, o zakazie używania sieci Liffe dla osób przed 15 rokiem życia; jeszcze większe kontrowersje wzbudziła, kiedy publicznie stwierdziła, że nie interesują ją losy Flamethroweru, gdzie jako minister magii przebywała tylko dwa razy w ciągu swojej kadencji: w 2036 i 2038, zostawiając kwestię szkoły innym ludziom, wydała tylko dwa dekrety dotyczące Flamethroweru, pierwszy zabraniał kontaktów z goblinami na terenie szkoły, drugi zaś dotyczył obowiązkowego uposażenia, dla skrzatów, wykonujących pracę w Flamethrower'że. W 2039, wydała obszerną ustawę, o zakazie uczestnictwa goblinów, w życiu czarodziejów, jednak czarę goryczy przelał, wydany dekret o zmniejszeniu liczby goblinów, w banku Overgrow, ten dekret ponadto oddawał ten bank w ręce czarodziejów, co spowodowało trwający do 2041 roku kryzys, podczas, którego gobliny przeprowadziły dwa nieudane zamachy stanu na Milicentę, oraz jeden na jej życie, na skutek czego wielu goblinów wyginęło, a także trafiło do więzień. Pewną poprawę przyniósł dekret o amnestii dla goblinów. Widząc, że gobliny mają po swojej stronie coraz więcej czarodziejów, a także ludzi z Ministerstwa Milicenta próbując załagodzić sytuację, rozpoczęła w 2039 rozmowy z goblinami, podczas których gobliny zobowiązały się, do nieingerowania w politykę czarodziejów, zrzekły się praw do posiadania różdżek, zaś Milicenta oddała bank Overgrow goblinom, zabraniając pracy w nim czarodziejom, a także cofnęła konieczność weryfikacji goblinów chcących tam pracować. Jako minister magii zakazała także hodowli testrali, nawet w celach przemysłowych, ponadto otoczyła się ludźmi często bez kwalifikacji. Mimo tych wszystkich wpadek ciągle utrzymywała, się na swoim stanowisku, głównie z powodu lęku osób, w Ministerstwie, które bały się jej gniewu. 2 września 2039 postanowiła, poddać się weryfikacji przez społeczeństwo czarodziejów zarządzając referendum w sprawie jej odwołania, 34 proc. było "za", zaś 66% przeciw. Na początku października zakazała wilkołakom pełnienia funkcji publicznych. W swoim biurze miała około 10skrzatów domowych, do usługiwania i wyręczania jej, w cięższych zajęciach, co chętnie czyniły. Ostatnią, jej decyzją jako Ministra Magii, było wydanie 3 listopada 2039 roku dekretu, o ustanowieniu nowego przedmiotu w Flamethrower od 3 roku tj. psychologii skrzatów. 29 listopada 2039 złożyła rezygnację, przechodząc, na emeryturę, formalnie urząd pełniła do 28 kwietnia 2039 roku.

Późniejsze życieEdytuj

Na emeryturze zajmowała się głównie robieniem czapek do skrzatów, a także bawieniem swych dzieci i wnuków.

Życie prywatneEdytuj

Milicenta była dwukrotnie mężatką, jej pierwszym mężem był Bryan Goggo, którego poślubiła w 2008, miała z nim siódemkę dzieci, synów: Antisona, Kane'a, Kamysa, oraz córki: Danny, Helgę, Stephanie i Trixie. Z Bryanem rozwiodła się w 2044, ponownie zamężna z Rico Peanmals, z którym miała syna Daywe.

Przypisy

Ministrowie Magii
12896353-ornamented-double-monogram-letters-mm