FANDOM

Romad Smath
Informacje biograficzne
Data urodzenia 6 czerwiec 1723r.
Data śmierci 23 styczeń 1803r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Calando Smath (brat)
Claudela Allobar (pierwsza żona)
Mariah Smath (córka)
Kenta Derridam (druga żona)
Tarent Smath (syn)
Zenaida Magges (bratowa)
Celodena Smath (bratanica)
Balladona Smath (bratanica)
Madona Smath (bratanica)
Demetry Smath (bratanek)
Calando Smath Jr (bratanek)
Zdolności magiczne
Różdżka Jabłoń, 13.5 cala, włos z ogona jednorożca, dość giętka.
Pozostałe informacje
Dom Goldenhart
Przynależność Rodzina Smath
Ogólnomagiczny Instytut Magii Flamethrower
Ministerstwo Magii

Romad Smath (ur. 6 czerwiec 1723r.; zm. 23 styczeń 1803r.) - czarodziej czystej krwi, młodszy brat Calando Smatha. Drugi najstarszy członek rodziny Smath.

BiografiaEdytuj

Wczesne ŻycieEdytuj

Urodził sie na początku czerwca 1723 roku. Do ósmego roku życia był uważany przez rodzinę za charłaka. Dopiero w dzień dziewuatych urodzin przez przypadek umieścił swój tort urodzinowy na piecu, podczas zdmuchiwania świeczek. 1 września 1734 roku rozpoczął naukę w Flamethrower'że, gdzie trafił do Goldenhartu, gdzie był już jego starszy brat, który rozpoczynał trzeci rok. Pasja Romada była transmutacja i eliksiry. Na trzecim roku zaprzyjaźnił się z Gregorem Filton, obaj chłopcy zafascynowali się zajeciami o magicznych stworzeniach. Na siódmym roku zapragneli bliżej przyjrzeć się wilkołakowi zamieszkującego Ciemny Las. Nie świadomi, że są śledzeni przez Netorna Pitta, ucznia, który nie pajał do nich sympatią, ruszyli na obserwacje stwora. Gregor przez przypadek napuścił wilkołaka na siebie i Romada, lecz podczas ucieczki na drodze stanął im Netorn, który czail się z tyłu. Wilkołak rzucił sie na Gregora, lecz ten zakleciem przywołał do siebie Netora, ratując w ten sposób swoje życie, lecz w ten sam sposób traci życie Netorn. Podczas przesłuchania Romad dla dobra kolegi, który pochodził z nie zamożnej i nie magicznej rodziny, a czarodziejski syn był duma dla rodziny. Całą winę wziął na siebie, przez co został wydalony ze szkoły.

Dalsze ŻycieEdytuj

Po opuszczeniu Flamethroweru Romad zatrudnił się w Ministerstwie Magii w Departamencie Przestrzegania Prawa Czarodziejów, tam w 1746 roku poznał swoją pierwszą żonę Claudele Allobar, z którą po dwóch latach ożenił się, a w 1750 roku doczekał się córki Mariah. Niestety po dwóch latach Claudela zmarła. Romad rozpoczął w tym czasie dodatkową pracę jako pomocnik zajmując się roznoszeniem magicznych ulotek i segregacją makulatury. Podczas pracy zapoznał w 1756 roku Kente Derridam przybyła do Anglii z Ameryki, z którą po trzech miesiącach ożenił się. W 1761 roku para doczekała się syna Tarenta. Od tej chwili rodzina cieszyła się pomyślnością i dobra passą. Romad zmarł nagle 23 stycznia 1803 roku. Przeżył 79 lat.