FANDOM

Rytuał przydziału - uroczystość odbywająca się w każdym nowy rok szkolny w Szkole Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I. Odbywa się podczas przyjęcia powitalnego i polega na przydziale odpowiedniego domu dla poszczególnego ucznia.

Do przydziału służy Kryształ Przydziału. Jest to duża okrągła kryształowa kula, w której leniwie przemykają ledwo widoczne obłoki. Kryształ został wynaleziony przez Henryka Czartoryskiego w 1343 roku, który tchnął w kryształ to, jakie zdolności ma mieć uczeń domu. Z biegiem lat swoje czary dodały jeszcze dwie postaci Jan Kornacki w 1670 roku oraz Katarzyna Iwańska w 1933 roku, tchnąć w kryształ jeszcze inne zdolności dwóch ostatnie domu.

DomyEdytuj

  • Czarter (altruizm, lojalność, mądrość, hojność)
  • Chmielnik (ciekawość, błyskotliwość, asertywność, przebiegłość)
  • Chrobry (bezinteresowność, odpowiedzialność, solidność, rzetelność)
  • Odnowa (pomysłowość, pracowitość, życzliwość, spryt)
  • Kaziwek (takt, tolerancja, uczciwość, uczynność)
  • Sobieszczan (fanatyzm, schludność, serdeczność, ambicja)
  • Piłsudczyk (rozwaga, zrównoważenie, odwaga, wierność)

Przebieg rytuałuEdytuj

Kryształ na specjalnym podeście zostaje umieszczony na przeciw stołów uczniowskich. Następnie odczytana jest lista nowo przyjętych studentów, w kolejności alfabetycznej. Każdy wyczytany uczeń dotyka dłonią, która ma moc (zależy czy uczeń jest prawo czy lewo ręczny) kryształu, który po chwili rozświetla się w odpowiedniej barwie, każdy dom ma inny kolor (Czarter: szkarłatny, Chmielnik: chabrowy, Chrobry: granatowy, Odnowa: zielony, Kaziwek: biały, Sobieszczan: żółty, Piłsudczyk: szary). Po zakończeniu ceremonii kryształ jest wynoszony z sali.