FANDOM

Sephald Fince
Informacje biograficzne
Data urodzenia 4 wrzesień 1792r.
Data śmierci 30 październik 1897r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu czarne
Kolor włosów rude
Rodzina
Rodzina Augusta Reatlan-Fince (krewna)
Judy Fince (krewna)
Zdolności magiczne
Różdżka Kasztanowiec, 14.5 cala, pióro feniksa, sztywna.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca pisarz
Dom Goldenhart
Przynależność Rodzina Fince

Sephald Fince (ur. 4 wrzesień 1792r. - zm. 30 październik 1897r.) - astronom, pisarz. Czarodziej czystej krwi. Sephald pochodził z małej wioski zamieszkałej przez samych śmiertelników. Już jako mały chłopiec uwielbiał obserwować niebo. W 1802 roku rozpoczął naukę w Flamethrower'że, gdzie trafił do Goldenhartu. W 1810 roku napisał pierwszą książkę o astronomi: Tysiące ciał niebieskich wokół nas: Poradnik Astonoma. Poradnik ten sprawił, że ludność wyśmiała młodego pana Fince, oskarżając do o kradzież notatek innemu astronomowi. Załamany opuścił swoją rodzinną wioskę. Przez osiem lat kształcił się bo stwierdził, że ludzie mają rację. W 1822 roku napisał kolejne dwie książki: Astreoida, Mag i Kosmos i Gwiezdny Pył: Dla żadnych wiedzy o wszechświecie. Książki wywołały u władzy wielkie poruszenie, ale nie dali tego poczuć autorowi. Sephald pochłonięty wszechświatem, zaczął po mału tracić zmysły. Odkrywając nadchodzące zaćmienia biegał wśród śmiertelników brudny i bosy ostrzegają ich przed zaćmieniem. Ludzie widząc szaleństwo w jego oczach i wyglądzie, nie zwracali na niego szczególnej uwagi, ignorując go. Lecz gdy wszystko co mówił Fince sprawdzało się, oskarżyli go o czary, ze strach wtrącili Sephalda do więzienia. Wypuszczony go po dwudziestu latach, bo potrzebowali miejsca dla innych więźniów. Fince do końca swoich dni błagał się z wioski do wioski i po lasach, zapominając kim jest i jak się nazywa. Pod koniec życia natrafił na czarodziejów, którzy poznali go i znali jego książki, lecz było już za późno, choroba obezwładniła umysł Fince. Po śmierci książki które napisał okazały się bardzo przydatne do kształcenia się w astronomi, a magiczna społeczność złożyła mu wielki hołd, umieszczając go na karcie czarodziei z czekoladowo truskawkowych żab.