FANDOM

Siemowit Gryfin
Siemowit2
Informacje biograficzne
Data urodzenia 980 rok
Data śmierci 1060 rok
Status krwi Czysta
Tytuł(y) lord

profesor

założyciel

Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Emila Gryfin (żona)

Bolesław Gryfin (syn)

Nieznany z imienia drugi syn

Zdolności magiczne
Różdżka 15 cali

świerk

włókno ze smoczego serca

średnio giętka

Bogin nieznany
Patronus Wilk
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Dyrektor Magicznej szkoły w Wielkopolsce
Dom Gryffindor
Przynależność Ród Gryfin

Hogwart (dawniej)

Gryffindor

Wielkopolan

Siemowit Gryfin (ur. ok. 980 rok- zm. 1060 rok)- czarodziej czystej krwi z starego rodu Gryfinów, założyciel Wielkopolskiej szkoły magii i czarodziejstwa wraz z swą żoną Emilą. Był w latach 1000-1050 pierwszym dyrektorem placówki oraz nauczycielem obrony przed czarną magią. Jego syn, Bolesław stał się duchem-rezydentem Wilkorów. Jego obraz znajduje się zarówno w pokoju dyrektora, jak i w pokoju wspólnym Wilkanów. Jeden z najpotężniejszych słowiańskich czarodziejów tamtych czasów. Jego atrybutami były biały kostur oraz srebrny kielich.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Siemowit urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi-Gryfinów, którzy najprawdopodobniej mieszkali na Pomorzu. Już jako małe dziecko wykazywał magię dziecięcą.

Według pewnych przekazów historycznych w wieku 11 lat został posłany do Anglii do Hogwartu, gdzie został przydzielony do Gryffindoru. Po skończeniu szkoły powrócił na Pomorze, gdzie ożenił się z czarodziejką czystej krwi, Emilą Chełmowską, z którą miał syna Bolesława i jeszcze jednego syna, nieznanego z imienia. W 999 roku stoczył pojedynek z czarnoksiężnikiem, Erykiem, którego pokonał i zabił.

Założenie szkoły Edytuj

W 1000 roku wraz z żoną wpadł na pomysł założenia szkoły dla czarodziejów i czarownic. Przeprowadzili się do Wielkopolski, gdzie zbudowali okazały zamek, w którym powstała szkoła. Siemowit stał się pierwszym dyrektorem i nauczycielem obrony przed czarną magią a jego żona nauczycielką zielarstwa. Bolesław, ich syn został przydzielony do Wilków. W 1040 roku obawiając się, co stanie się po jego śmierci wraz z żoną zaklęli diadem, który miał przydzielać uczniów do poszczególnych domów.

Siemowit ubierał się schludnie i elegancko, miał krótkie czarne włosy i niebieskie oczy, a gdy był starszy szarą brodę.

Kostur Siemowita Gryfina Edytuj

Siemowit zawsze przy sobie nosił długi, biały kostur, który służył mu jako laska w długich wyprawach, ale także chował tam swoją różdżkę. Obecnie Kostur jest przechowywany w Gabinecie Dyrektora. Różdżka z kostura mogła się ukazać godnemu Wilkorowi, który był niebezpieczeństwie, lecz gdy znów umieszczał ją tam to znikała.

Kielich Siemowita Gryfina Edytuj

Ulubiony kielich Siemowita, z którego zawsze pił podczas uczt i uroczystości. Kielich był wykonany ze szczerego srebra i wysadzany szafirami. Obecnie nie wiadomo, gdzie przebywa owy kielich.

Talenty i umiejętności Edytuj

Siemowit Gryfin był odważny, dzielny, lojalny oraz wierny. Znakomicie radził sobie z rzucaniem zaklęć jak i walką z Czarną Magią. Pokonał największego słowiańskiego czarnoksiężnika, Eryka Halbusta. Razem z Emili ożywił Diadem Przydziału.

Ciekawostki Edytuj

  • Można znaleźć go na kartach od czekoladowych truskawkowych żab.
  • Jest jednym z bardziej znanych czarodziei polskiego pochodzenia
  • Uczęszczał do Hogwartu