FANDOM

Sowa.
Sowa
 - zwięrzęta drapieżne z gatunku ptaków.

WyglądEdytuj

Wśród sów wyróżniane są liczne gatunki. Do najpopularniejszych z nich należą:

Sowy są ptakami, występującymi także w świecie Śmiertelników. W zależności od gatunku osiągają różne rozmiany. Największe z nich dorastają do metra długości i mniej więcej dwóch metrów rozpiętości skrzydeł. Zwierzęta te mają nieduże głowy, za to duże, żółte oczy, dzięki którym świetnie widzą w ciemności. Mają krótki i mały dziób oraz dość pojemny pyszczek. Krótkie, grube nóżki zakończone są długimi i ostrymi szponami, doskonałymi do chwytania gałęzi i przedniotów.

OdżywianieEdytuj

Sowy żywią się głównie małymi gryzoniami, czyli chomikami lub zającami. Są drapieżnikami. Mogą zjeść także to, co daje im właściciel, jednak z reguły polują samodzielnie. Mimo, że mają krótki dziób, jest on tak ostry, że może zabić ofiarę niemal natychmiast. Do chwytania zdobyczy używają jednak szponów.

Ze względu na to, że sowy są towarzyskie i lubią być chwalone, często polują na większą zdobycz i przynoszą ją swojemu właścicielowi, po czym spożywają.

CechyEdytuj

W świecie magii sowy wykazują się większą przywiązywalnością do człowieka, niż w świecie śmiertelników. Wysoki poziom inteligencji, bystre oczy i zdolność świetnej nawigacji pozwoliły udomowić sowy jako zwierzęta pocztowe. Ponieważ szybko i łatwo przywiązują się do właściciela, wielu czarodziejów ma swoje własne sowy. Ptaki te są także niezwykle towarzyskie i mimo tego, że nie potrafią rozmawiać, są świetnymi towarzyszami samotnych bądź smutnych ludzi.

PocztaEdytuj

Ze względu na wspomniane wyżej cechy sowy znalazły świetne zastosowanie jako doręczyciele poczty. Wystarczy, że osoba wysyłająca list powie sowie, gdzie ma lecieć, a dzięki instynktowi sowa odnajdzie adresata zawsze i wszędzie.

Aby wysłać list za pomocą sowy, wystarczy przywiązać kopertę do nóżki sowy. Adresat zaś odwiązuje list, a sowa czeka na odpowiedź. Nie odlatuje, chyba że osoba, która dostała list, zadecyduje inaczej.

W Flamethrower'że istnieje osobne pomieszczenie, Sowiarnia, gdzie każdy uczeń może skorzystać z dowolnej sowy (a są tam liczne gatunki, rozmiary, do listów dużych lub małych, do podróży długich lub krótkich).

HodowlaEdytuj

Każdy, kto zdecydował się na kupno sowy, powinien pamiętać o podstawowych rzeczach:

KlatkaEdytuj

Klatka dla sowy nie musi być duża. Powinna być dość duża, aby sowa mogła swobodnie rozpostrzeć skrzydła. Nie powinno się jednak sowy trzymać ciągle w klatce, powinna więcej latać. Klatka służy głównie do spania oraz transportu.

OdżywianieEdytuj

Sowa odżywia się samodzielnie, poluje w nocy (głównie na małe gryzonie). Powinno się ją często wypuszczać.

LatanieEdytuj

Sowy polują głównie nocą, więc wtedy powinno się je wypuszczać. Powinno się także zostawić otwartą klatę i okno, w razie, gdyby zwierzę wróciło. Nie powinno się trzymać sowy w klatce, ponieważ nie ma tam swobodnego ruchu, przez co sowa jest niewysportowana.

PielęgnacjaEdytuj

Sowy nie wymagają szczególnej pielęgnacji.

Znane sowyEdytuj