FANDOM

S

Godło Spectrumtire

Spectrumtire - jeden z czterech domów w Flamethrower'że. Pochodzi od nazwiska Setha Spectrumtire, jednego z czterech legendarnych założycieli szkoły. Mieszkańców domu nazywano w gwarze uczniowskim Sabegonami.

Opiekun Domu:

Barwy: Srebro

Zwierze w herbie: Pająk

Założyciel: Seth Spectrumtire

Mieszkańców domu nazywano: Sabegonami

Relikwie założyciela: Sztylet

Duch domu: Sir Bernard Bullus

Wejście: Złota zbroja. Wejście jest na hasło.

Miejsce: Lochy (są to pierwsze drzwi z lewej strony w sali wejściowej. Są to drzwi do lochów). Po wejściu do odpowiednich drzwi prowadzących do lochów, trzeba zejść po wąskich mrocznych schodach prosto do zimnego korytarza, który skręca od razu w prawo. Trzeba minąć gabinet profesora eliksirów, jego spiżarnię oraz klasę eliksirów i dojść do kolejnego zakrętu w lewo, tam zbroja znajduje się za tajemnym przejściem, którym jest czarna zasłona z herbem Flamethroweru. Za zasłoną jest korytarz, który prowadzi prosto do nadzwyczaj okazałej złotej zbroi.

Cenione cechy charakteru: przebiegłość, ostrożność, ambicja, upór, pomysłowość.

Wygląd pokoju wspólnego: Po podaniu hasła zbroja przesuwa się w prawą stronę, a ścianą za nią ukazuje solidną kamienną futrynę bez drzwi, która wygląda jakby oplotły ja tysiące pajęczyn. Po przejściu od razu znajdujemy się w pokoju wspólnym. Jest to duże kwadratowe pomieszczenie o wysokim sklepieniu trzech metrów. Ściany są z dużej połyskującej i czarnej jak węgiel cegły, w których można się przejrzeć. Po lewej stronie od wejścia, na czarnej ścianie został umieszczony nadzwyczaj wysoki prostokątny kominek koloru kości słoniowej, z dużym lustrem u górze w srebrnej ramie. Po obu stronach kominka stoją na przeciw siebie dwie czarne kabapy, które dzieli drewniany stolik ze srebrnymi ozdobami na blacie i nogach, które przypominają pajęczynę. Na przeciw kominka na ruwnoleglej ścianie są dwie kamienne futryny jak ta w wejściu, które prowadzą do dormitorium uczniów. Lewe drzwi dla dziewcząt, a prawe dla chłopców. Nad futrynami wisi herb domu i motto Sabegonów. Dwa głębokie czarne fotele stoją na przeciw kanap. Posąg założyciela stoi na równoległej ścianie od wejścia. A duży kasztanowy stół otoczony ławami stoi za plecami foteli.

Dormitorium: Kamienne ramy drzwi prowadzą w obu dormitoriach na wąskie kamiennych kręte schody, które wychodzą na balkon z którego można zobaczyć co się dzieje na dole. Na szczycie schodów jest korytarzyk z siedmiorga drzwiami, po jednym dla kazdego rocznika. Drzwi są staromodne ale solidne. Wiszą na nich plakietki z numerem roku. W odróżnieniu od innych domów, chłopcy mogli odwiedzać dormitorium dziewcząt, lecz po godzinie siedemnastej chłopak zostaje wyrzucony za drzwi pokoju dziewcząt w którym przebywał i nie ma wstępu, dopiero drzwi są aktywne do mężczyzn o godzinie ósmej rano.

Motto domu: ,,Co masz zrobić dziś, zrób jutro"

Znani SabegoniEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Chłopcy mogą odwiedzać dziewczęta w ich dormitorium, zupełnie inaczej niż w pozostałych domach.
  • Po upływie dziewięciu godzinach (8-17), pokój automatycznie wygania chłopca z pokoju dziewcząt. Niezwykle silna energia wyrzuca męskiego osobnika za drzwi i nie pozwala wrócić.

Domy Flamethrower'u:
Goldenhart | Prominentclaw | Rabbitsweet | Spectrumtire