FANDOM

Stuart Smath I
Informacje biograficzne
Data urodzenia 23 styczeń 1908r
Data śmierci 16 sierpień 1970r.
Status krwi półkrwi
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Orian Samulus Smath (ojciec)
Agnes Carrey (matka)
Hanna Fox (macocha)
Brianna Smath (przyrodnia siostra)
Lucille Smath (przyrodnia siostra)
Astrid Smath (przyrodnia siostra)
Rose Todt (żona)
Ronald Smath (syn)
Luisa Smath (córka)
Lola Smath (córka)
Zdolności magiczne
Różdżka Grab, 12¼ cala, włókno ze smoczego serca, niezbyt giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii - urzednik w departament Ogólnonarodowej Współpracy Czarodziejów (1927-1970)
Dom Goldenhart
Przynależność Rodzina Smath
Ministerstwo Magii

Stuart Smath I (ur. 23 styczeń 1908r.; zm. 16 sierpień 1970r.) - czarodziej półkrwi. Syn śmiertelniczki i czarodzieja półkrwi.

BiografiaEdytuj

Wczesne ŻycieEdytuj

Stuart urodził się z przelotnego związku swojej matki Agnes Carrey i Oriana Samulusa Smatha. Został osierocony przez matkę 2 lutego 1908 roku, gdyż Agnes zmarła. Wtedy przygarnął go jego ojciec wraz z żoną, która z wielkim bólem i żalem do męża postanowiła wychować chłopca jak własnego syna. Stuart miał jeszcze trójkę starszego przyrodniego rodzeństwa, siostry Brianne, Lucille i Astrud. 1 września 1919 roku rozpoczął naukę w Flamethrower'że, gdzie podczas przydziału trafił do Goldenhartu. Na trzecim roku wybrał na przedmiot dodatkowy tylko starożytne runy i opiekę nad magicznymi stworzeniami. Zdał sumy, ale podczas owutemów oblał zielarstwo i historię magii.

Dalsze ŻycieEdytuj

Po ukończeniu szkoły ojciec przeprowadził z nim męska rozmowę o tym, że Hanna nie jest jego biologiczna matką, że jego prawdziwa matka zmarła kilka dni po jego narodzinach, po odwiedzeniu grobu matki obiecał sobie, że nigdy o niej nie zapomni, ale i tak będzie uważał Hanne jako swoją jedyną matkę. W 1927 roku rozpoczął pracę w ministerstwie magii w departamencie Ogólnonarodowej Współpracy Czarodziejów, gdzie po półtora roku poznał swoją żonę Rose Todt. Para pobrała się w 1936 roku, a we wrześniu tego samego roku zmarła Hanna, śmierć tą trudno przeżył Stuart, ale wsparcie żony i całej rodziny postawiło go na nogi. W 1939 roku doczekał się pierwszego dziecka, syna Ronalda, a po kilku kolejnych latach dwóch córek Luisy i Loli. Stuart pracował w ministerstwie magii do końca swoich dni. Na stare lata wraz z żoną zaczął hodować dwa kuguchary: Witkę i Gracię.