FANDOM

Zamek-ogolny-galeria

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Wielkopolsce (w skrócie Wielkopolan)- szkoła, w której uczą się przyszli czarodzieje i czarownice, niezależnie od statusu krwi. Została założona w 1008 roku przez parę słowiańskich czarodziejów, Siemowita Gryfina i Emile Chełmowską. Zbudowali oni szkołę w Wielkopolsce, ale dokładną lokalizacje znają tylko interesanci. Konkuruje ona ze Szkołą Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I. Przyjmuje uczniów jedynie z Polski. Istnieją tam cztery domy: Sowy, Żubra, Wilka oraz Rysia. Żubra i Wilka założył Siemowit, a Sowy i Rysia Emila. Szkoła w 1818 roku przegrała rywalizację z Mieszkiem I podczas Mistrzostw w Chitchdeyu. Mistrzostwa zorganizowała Prezydent Rząd Magiczny - Bronisława Orzeł.

Historia Edytuj

Szkoła została założony w 1008 roku dwójka czarodziejów, Siemowita Gryfina i Emile Chełmowską. Powodem tego było, że przyszły czarodziej lub czarownica musiała albo wyjeżdżać do zagranicznej szkoły albo uczyć się w domu. Otrzymali na to zgodę od ówczesnego księcia Polski, Bolesława Chrobrego. Zbudowali zamek gdzieś w Wielkopolsce, gdzie założyli cztery domy. Zatrudnili nauczycieli, którzy zaczęli uczyć przyjmowanych uczniów w szkole. Początkowo sami wytypowali uczniów do któregoś z domów, z czasem martwiąc się, co stanie się po ich śmierci stworzyli diadem, który zaklęli tak, że na podstawie cech charakteru przydzielał ucznia do któregoś z poszczególnych domów.

Domy Edytuj

Wilk Edytuj

Słynie z waleczności, sprytu, honoru oraz gotowości do poświecenia się dla drugiej osoby. Kolor domu to szary, a jego symbolem jest biały wilk. Duchem domu jest Sir Bolesław Gryfin zwany Walecznym.

Pokój wspólny znajduje się na szczycie zachodniej wieży, a żeby wejść należy powiedzieć hasło oraz pogłaskać odpowiednio posag wilka. Opiekunem domu jest Herbert Warański, nauczyciel zaklęć i uroków. W pokoju wspólny wisi obraz Siemowita Gryfina. Mottem domu są słowa "Honor ponad wszystko". W żargonie szkolnym nazywa się ich Wilkorami.

Sowa Edytuj

Słynie z ambicji, bystrości, kreatywności, inteligencji i ekstrawagancji. Kolor domu to brązowy, a jego symbole jest sowa. Duchem domu jest Lady Cassandra Zamojska, nazywa także Uśmiechnięta Panią.

Pokój wspólny znajduje się w wschodniej wieży, a żeby się tam dostać trzeba przekręcić trzykrotnie herb Sowy umieszczony za ryciną Emily. Opiekunem domu jest Tomasz Fitzerman, nauczyciel eliksirów. W pokoju wspólnym stoi posąg Emily. Mottem domu są słowa "Wiedza jest kluczem". W żargonie szkolnym nazywa się ich Puchaczami.

Żubr Edytuj

Słynie z wierności, pracowitości, przyjaźni oraz lekkomyślność. Kolor domu to zielony, a symbolem jest żubr. Duchem domu jest sir Zawisza Snow, zwany wesołym rycerzem.

Pokój wspólny znajduje się na parterze zamku, pomiędzy dwoma srebrnymi zbrojami niedaleko Wielkiej Sali. Żeby wejść trzeba popchnąć zbroje, wtedy ściana się otwierała. Na końcu krótkiego korytarza znajdował się portret Żubra, któremu trzeba podać hasło, po czym wpuszczał do środka. Opiekunem domu jest Helena Żerdzińska, nauczycielka opieki nad magicznymi stworzeniami. W pokoju znajduje się duży posąg Siemowita z żubrem. Mottem domu są słowa "Wierność to cnota". W żargonie szkolnym nazywa się ich Żubronami.

Ryś Edytuj

Słynie z ambicji, sprytu oraz przebiegłości. Kolor domu to niebieski, a symbolem jest ryś. Duchem domu jest sir Rognar Vester, zwany jeźdźcem bez głowy.

Pokój wspólny znajduje się w lochach zamku, a żeby się tam dostać trzeba powiedzieć obrazu Zygfryda Wazy odpowiednie hasło. Opiekunem domu jest Monika Wiśniewska, nauczycielka Transmutacji. W pokoju znajduje się posąg Emili z rysiem. Mottem domu są słowa "Chaos to drabina". W żargonie szkolnym nazywa się ich Rykonami.

Rok Szkolny Edytuj

Rok szkolny w zamku zaczyna się 1 września o 10 rano, gdy pociąg Wielkopolan Express zabiera uczniów z Dworca Głównego w Poznaniu z peronu 12 i 1/5 do stacji Piaston. Starsi uczniowie podróżują starodawnymi wozami powożonymi przez Jednorożce. Uczta powitalna rozpoczyna się w Wielkiej Sali, ale przed ucztą odbywa się Ceremonia Przydziału. Przynosi się magiczny, srebrny diadem, który zakłada po kolei każdemu nowemu uczniowi, który przydziela do któregoś z domów. Po niej krótko przemawia Dyrektor, a uczta zaczyna się zaraz po jej skończeniu. Wszystkie stoły zapełniają się przeróżnymi potrawami na srebrnych półmiskach, oraz w dużych dzbanach picie - zazwyczaj sok z dyni i pomarańczy. Uczta kończy się wraz z kilkoma dodatkowymi słowami Dyrektora, włączając to coroczne przypomnienie zasad.

Kolejne dni nauki Edytuj

Zajęcia rozpoczynają się następnego dnia (2 września), chyba, że jest niedziela, wtedy nie ma lekcji. Plany lekcji są rozdawane w Wielkiej Sali na śniadaniu przez opiekunów poszczególnych domów. Pierwszoroczni na tych lekcjach zapoznawani są z wymaganiami edukacyjnymi i zasadami, oraz poznają przedmiot. Pozostali uczniowie zaczynają normalną naukę.

Dzienna rutyna w Wielkopolan Edytuj

Dzień z życia ucznia Edytuj

Dzień zaczyna o 8:00 śniadaniem w Wielkiej Sali. Godzinę później rozpoczyna się pierwsza lekcja. Każda z nich trwa 45 minut. Między nimi są 15 minutowe przerwy. O godzinie 13:00 jest obiad w Wielkiej Sali. Lekcje trwają najdłużej do 16:35. O 19:00 jest kolacja w Wielkiej Sali. Po kolacji uczniowie powinni przebywać tylko w swoich pokojach wspólnych. Młodsi uczniowie muszą być w swoich dormitoriach o 21:00, zaś uczniowie z 6 i 7 klasy o 22:00. Cisza nocna trwa od 23:00 do 7:00. Zajęcia z Astronomii odbywają się co środy o 0:00 w wieży południowej.

Pomieszczenia Edytuj

W Wielkopolanie uczniowie nie tylko się uczą. Spędzają tutaj swój wolny czas, jedzą, śpią, a także odrabiają prace domowe.

Podziemia zamku Edytuj

  • Lochy
  • Pokój wspólny Rykonów
  • Klasa Eliksirów
  • Gabinet profesor Wiśniewskiej
  • Spichlerz

Parter Edytuj

  • Sala wejściowa
  • Wielka Sala
  • Pokój wspólny Żubronów
  • Kuchnia
  • Pokój nauczycieli
  • Pokój woźnego

Pierwsze Piętro Edytuj

  • Skrzydło szpitalne
  • Klasa Ilunator (magia iluzyjna)
  • Klasa starożytnych Run
  • Klasa Obrony Przed Czarną magią

Drugie Piętro Edytuj

  • Gabinet profesora Warańskiego
  • Klasa Transmutacji
  • Klasa Zaklęć i uroków
  • Łazienka Dyżurnych

Trzecie Piętro Edytuj

  • Wejście do gabinetu Dyrektora
  • Klasa historii magii
  • Klasa Śmiertelnikoznawstwa
  • Gabinet profesora Obrony Przed Czarną Magią
  • Gabinet profesora Run

Czwarte Piętro Edytuj

  • Łazienka dla chłopców
  • Łazienki dla dziewczyn
  • Biblioteka
  • Gabinet profesora Śmiertelnikoznawstwa
  • Gabinet profesora Numerologi

Szóste Piętro Edytuj

  • Gabinet profesora Wróżbiarstwa
  • Gabinet profesora Astronomii
  • Gabinet profesora Fitzermana
  • Łazienka dla chłopców
  • Łazienka dla dziewczyn

Siódme Piętro Edytuj

  • Gabinet profesor Żerdzińskiej
  • Pokój Wspólny Wilkorów (wieża zachodnia)
  • Pokój Wspólny Puchaczy (wieża wschodnia)
  • Klasa wróżbiarstwa (wieża północna)

Pozostałe wieżę Edytuj

  • Wieża Astronomiczna (wieża południowa)
  • Sowiarnia
  • Wieża gdzie znajduje się gabinet Dyrektora i jego mieszkanie.

Nauczyciele w Wielkopolanie Edytuj