FANDOM

Thista Devon
Informacje biograficzne
Data urodzenia 16 czerwiec 1707r.
Data śmierci 27 maj 1780r. (72l.)
Status krwi cztsta
Tytuł(y) Minister Magii
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów brązowo-rude
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Prominentclaw
Przynależność Rodzina Devon
Ministerstwo Magii

Thista Devon (ur. 16 czerwiec 1707r. - zm. 27 maj 1780r.) - czarownica czystej krwi. Irlandzki Minister Magii od 15 października 1751 roku do 1 grudnia 1757 roku, objęła to stanowisko po Douglasie Good-Flarnie. Thista była pierwszą kobietą w całej historii, która została mianowana ministrem magii.

BiografiaEdytuj

Urodziła się w rodzinie czarodziejów czystej krwi. Do Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower uczęszczała w latach 1718-1725, gdzie została przydzielona do Prominentclawu. Po ukończeniu nauki rozpoczęła pracę w Irlandzkim Ministerstwie Magii.

Jako Minister MagiiEdytuj

15 października 1751 roku została wybrana pierwszą minister magii, co zbudziło duże kontrowersje, gdyż niektórzy czarodzieje, uważali, że kobieta nie da sobie rady na tak wysokim stanowisku, i tylko mężczyźni powinni zostać wybierani. Jednak ten stereotyp został w późniejszych latach obalony, gdyż po Thistie na stanowisko ministra zasiadło ogłoszone aż dziewięć kobiet. Thista jako minister wbrew oschłych opinii i niedorzecznych oskarżeń i plotek była bardzo skuteczna w walce o ukrywanie magicznego świata przed śmiertelnikami. To ona w 1754 roku założyła Departament Ogólnonarodowej Współpracy Czarodziejów, w którym ciężko, ale efektownie pracowała. Po zakończeniu kadencji, 1 grudnia 1757 roku przestała być Ministrem Magii. Możliwe że nadal pracowała w Departamencie Ogólnonarodowej Współpracy Czarodziejów. Jej następca na stanowisku Ministra został Mark Agendy.

ŚmierćEdytuj

Zmarła 27 maja 1780 roku z przyczyn bliżej nikomu nie znanych, miała 72 lata. Została umieszczona na kartach z Czekoladowo Truskawkowych Żab.

Ministrowie Magii
12896353-ornamented-double-monogram-letters-mm