FANDOM

Thor Langenstter
Informacje biograficzne
Data urodzenia 6 kwiecień 1856r.
Data śmierci 22 sierpień 1945r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu czarne
Kolor włosów brązowe
Rodzina
Rodzina Lorent Langenstter (syn)
Lucynda Langenstter (córka)
Solidariush Langenstter (wnuk)
Guliver Langenstter (prawnuk)
Burgundia Langenstter (praprawnuczka)
Zdolności magiczne
Różdżka Wiśnia, 12¼ cala, pióro feniksa, nieco giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Producent różdżek
Dom Rabbitsweet
Przynależność Rodzina Langenstter
Sklep Langensttera

Thor Langenstter (ur. 6 kwiecień 1856r. zm. 22 sierpień 1945r.) - czarodziej czystej krwi. Słynny na całym świecie wytwórca różdżek. Swoje różdżki sprzedawał nawet w Ameryce i Francji, a nawet przez rok w Polsce.

BiografiaEdytuj

Urodził się na początku kwietnia 1856 roku, w rodzinie czarodziei czystej krwi, którą od pokoleń zajmowała się produkcją różdżek. Thor uczęszczał do Flamethrower'u w latach 1867-1874, gdzie należał do Rabbitsweetu. Po ukończeniu szkoły ożenił się i miał dwójkę dzieci: Lorenta i Lucynde. Niestety tylko syn zechciał kształcić się jako wytwórca różdżek i przejąć rodzinny interes. Thor był zły na córkę, że wyrzeka się tej wiedzy, ale przyjął jej wolę. W 1898 roku stracił swojego następcę, gdyż Lorent został zaatakowany przez jednorożca i stracił życie, lecz syn zdążył spłodzić potomka, syna Solidariusha, który po latach zechciał iść drogą przodków i dziadka i zaczął naukę różdżkarstwa. Thor nauczył wnuka wszystkiego co sam potrafił.

Wizyty w innych krajachEdytuj

Ameryka Północna (1880-1888)Edytuj

Przyjechał do USA w celu poznania nowych technik różdżkarskich, po pół roku otworzył mały sklepik, gdzie zaczął produkować i sprzedawać swoje różdżki, tam zaprzyjaźnił się z tamtejszym sławnym wytwórcą różdżek Arlumisem Queplesem. Obaj czarodzieje wymienili się kilkoma spostrzeżeniami co do produkcji swoich dzieł, lecz nie zdradzili żadnego sekretu swoich przodków. Thor wyjechał z Ameryki na początku ferii wielkanocnych 1888 roku.

Francja (1891-1893)Edytuj

Thor zawędrował do Francji na początku roku 1891 roku, chcąc poznać wyczyny tamtejszych różdżkarzy. Dowiedział się, że tamtejsi wytwórcy pasjonują się rdzeniami z włosów willi i trytonów, a także kolców kreftów i włókien z łusek horsedów. Poznał niezwykła wytwórczynie Amerę Glav, którą wprowadziła do w niezwykłą i trudną sztukę ozdób rączek i ich kształtów.

Polska (1893-1894)Edytuj

Do Polski zawędrował po drodze do Anglii z Francji. Przez przypadek natrafił na czarodzieja, który próbował wyrwać włos z ogona jednorożca, wtedy Thor pokazał mu swój sposób na zdobycie włosów. Lech Borowski, któremu Thor pomógł w zdobyciu włosa, okazał się polskim wytwórcą różdżek. Dzięki Thorowi Lech nauczył się kilka pomocnych w pracy trików, dzięki czemu różdżki Borowskiego stały się popularne w centralnej i południowej części Polski.

Dalsze lata i śmierćEdytuj

Thor przekazuje sklep wnukowi w 1925 roku, i sam odsunął się do prowadzenia sklepu. Od czasu do czasu pomagał wnukowi w interesie, ale to Solidariush miał ostatnie słowo. Nieco wtrącał się, gdy jego wnuk został Ministrem Magii w 1933 roku, pomagał mu nieco w produkcji i sprzedaży. Jednak odszedł całkowicie na emeryturę po rezygnacji Solidariusha ze stanowiska ministra (1936). Thor zmarł w zaciszu swojego domowym 22 sierpnia 1945 roku.