FANDOM

Turniej Trzech Różdżek – turniej magiczny, w którym biorą udział trzy szkoły magii.

HistoriaEdytuj

Został zatwierdzony w 1647 roku i również 31 maja tego samego roku odbył się pierwszy raz. Tego roku udział brały trzy szkoły ze Szwecji, Niemiec i Francji. Turniej polegał w tamtych czasach wyłącznie na pojedynkowaniu się, z każdej ze szkół brało udział trzech uczniów, wybierał tą trojkę pierw dyrektor poszczególnej szkoły, lecz z czasem to się zmieniano, ponieważ dyrektorzy wybierali swoich ulubieńców nie dając szans innym niegdyś zdolniejszym ucznia. Od 1677 roku zawodników wybierała szmaragdowa kula która przez jeden dzień przebywała wśród uczniów z każdej z trzech szkół. Lecz pomysł ten nie był dobry, bo kula wybierała ze wszystkich roczników, co było nie sprawiedliwe wobec innych. Od 1707 roku zawodników wybierano za pomocą wyroczni, która specjalnego eliksirem, wybierała odpowiednich zawodników. Eliksir ten tworzył złotą aurę wokół odpowiedniego kandydata, a wokół innych odrzuconych tworzyła się czerwona. Wyroczni nie można było w zdane sposób oszukać, bo sklad eliksiru znala tylko wyrocznia. Od tego momentu do turnieju mogli zgłaszać się wyłącznie uczniowie którzy ukończyli szesnaście lat.

Założyciele i interesanci turnieju postanowili, że turniej będzie się odbywał co dziesięć lat, lecz z różnymi szkołami magii z różnych krajów. Flamethrower swój debiut miał w 1667 roku. Zasady zmieniały się co nowy turniej, a pojedynki stawały się bardziej rozwinięte i nieraz brutalne. W turnieju w 1687 roku zginął pierwszy w historii uczestnik pochodzący z Japonii przez co Japonia wycofała się aż na siedem sezonów. Od 1687 roku zaprzestano rozgrywek. Lecz Minister Magii w 1802 reaktywował turniej, który stał się bardziej nowoczesny, uczestnicy nie tylko pojedynkowali się miedzy sobą, lecz również musieli przeżyć trzy miesiące w specjalnie przygotowanym ringu zabezpieczonym magią, aby żaden uczestnik nie mógł się wydostać. Ring skonstruowany był tak, że znajdowały się tam dwa źródła z woda pianą, kilka drzew owocowych i ssaków do polowania. Reguły były bardzo ściśle ułożone, tak że tylko jeden uczestnik może wygrać, że musi pokonać nawet uczestnika ze swojej szkoły.

Przebieg turniejuEdytuj

Turniej rozpoczyna się w nieokreślonym miesiącu (każdy turniej jest wtedy inny). Trzy szkoły zbierają się w jednej, zaczynając zbierać zgłoszenia kandydatów którzy ukończyli szesnaście lat. Na początku miesiąca (10-17 dzień) wyrocznia częstuje wszystkich zgłoszonych swoim eliksirem, w każdej ze szkol jest trzech zawodników. Wybrani reprezentanci swojej szkoły są zaparzani na bankiet tzw. Ochrzczenie Reprezentantów, na bankiecie zazwyczaj zbierają się największe szychy magicznego świata, już tam dyrektorzy trzech szkół chwalą i wciągają w rozmowę swoich trzech uczniów, mając nadzieje, że to spotkanie pomoże im w dalszej karierze. (19-22 dzień) reprezentanci przenoszą się do wcześniej przygotowanych kwater z dala od innych uczniów, tam tylko w gronie zawodników poznają wady i zalety swoich rywali. Ma to na celu ułatwienie jak i wymyślenie strategii co do każdego z osobna. Od (23-25 dnia) do (28-30 dnia) zawodnicy pod okiem swoich dyrektorów szykują się do turnieju, tam dyrektorzy wyjaśniają im reguły turniejowe. (1-3 dzień następnego miesiąca) zawodnicy zostają uśpieni eliksirem snu i nocą umieszczeni zostają w zupełnie oddalonych od siebie miejsc we wcześniej przygotowanym ringu. Eliksir snu przestaje działać dokładnie gdy wstaje świt. Pozostali uczniowie kibicują swoim kolegą przez wielki ekranu na którym widnieją wszyscy zawodnicy. Pokonani reprezentanci zostają przeniesieni z ringu odrazy po oszołomieniu albo samowolnej rezygnacji (nie można było zabijać). Turniej trwa do zwycięstwa jednego z dziewięciu, zwycięzca dostaje dwa tysiące ganpów, wieczna magiczna chwale, wpis do księgi zwycięzców Turnieju Trzech Różdżek oraz statuetkę dla zwycięzcy i dla szkoły zawodnika.

Wygląd ringuEdytuj

W 1802 roku przestawiono dżunglę, a do polowy ciemny liściasty las i pustynie, a w 1822 przez arenę przelatywali co pięć godzin potężna zamieć śnieżna. Ring zamieszkiwały również przeróżne magiczne stworzenia, w tym jeden smok.

TurniejeEdytuj

Data rozpoczęcia Panstwa Nazwa Szkoły Nazwiska Zawodników Miejsca Finałowe Informacje o przebiegu turnieju
10 maj 1647r.

Niemcy

Szwecja

Francja

Uniwersytet Herrschaft

Uniwersytet Magii Trollformler

Francuski Uniwersytet Dignite

Niemcy:

Volker Maalouf

Wayne Deck

Harald Carpendale

Szwedzi:

Karol Strindberg

August Linneusz

Ottilia Bellman

Francuzi:

Maxime Delair

Theresa Lacombe

Pierre Paronnaud

Niemcy: I miejsce

Szwecja: II miejsce

Francja: III miejsce

Tego roku turniej wygrała szkoła magii z Niemiec, choć w pierwszym starciu zostaje zdyskwalifikowany jeden z trzech zawodników owej szkoły. W finałowym pojedynku walczyły szkoły z Niemiec i Szwecji. Francja przegrała w półfinałach.
17 styczeń 1657r.

Norwegia

Japonia

Albania

Akademia Magii Butrinty

Szkoła Magii Gakuran w Japonii

Norwedzy:

Egil Hareide

Nils Olsen

Aase Hugsted

Japończycy:

Sunao Dazai

Yukio Tokunaga

Michiko Ueda

Albańczycy:

Altin Duro

Klodian Haxhi

Igli Rraklli

Norwegia: II miejsce

Japonia: I miejsce

Albania: III miejsce

Tego roku Japonia prowadziła już na samym starcie, do finału przeszło

dwóch uczniów tej szkoły. Norwegia zajęła drugie miejsce gdyż jej uczestnik wygrał z ostatnim uczestnikiem Albanii w półfinałach.

10 grudzień 1667r.

Irlandia

Rosja

Bułgaria

Ogólnomagiczny Instytut Magii Flamethrower

Akademia Magii Ross

Irlanczycy:

Keith MacGowan

Shane Kerrigan

Michelle Cassidy

Rosjanie:

Kira Fiodorowicz

Wiera Agapowa

Jekatierina Iljinska

Bułgarzy:

Kirkor Conew

Zachari Zachariew

Iwajło Stamatow

Irlandia: II miejsce

Rosja: III miejsce

Bułgaria: I miejsce

Bułgaria na samym początku była na ostatnim miejscu w rankingach, lecz

po starciu z Rosją, przeszła na drugie miejsce, ostatecznie w ostatnim pojedynku pokonała reprezentanta z Irlandii.

11 kwiecień 1677r.

Polska

Hiszpania

Holandia

Szkoła Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I

Główna Szkoła Magii w Hiszpanii

Instytut Magii im. Jedyssa Creffa

Polacy:

Lesław Wałęsa

Grzegorz Lisowski

Wanda Rosa

Hiszpanie:

Eduard Ulloa

Alejandro Toledo

Amparo Vega

Holendrzy:

Rutger Leeuw

Evrim Luif

Lien Detmers

Polska: II miejsce

Hiszpania: I miejsce

Holandia: III miejsce

Hiszpania prowadziła już po pierwszych pojedynkach, największą

trudność mieli z jednym z uczestników Polski: Leszkiem Wałęsą. Holandia zajęła trzecie miejsce gdyż nie wygrała żadnego pojedynku.

7 styczeń 1687r.

Japonia

Rosja

Francja

Szkoła Magii Gakuran w Japonii Akademia Magii Ross

Francuski Uniwersytet Dignite

Japończycy:

Masaru Mishima

Keiko Katsuragi

Osamu Emoto

Rosjanie:

Ija Nikołajewicz

Jelizawieta Sieriebriakow

Jelena Czirkow

Francuzi:

Claire Fierville

Enki Tarquin

Vincent Neel

Brak Tego roku turniej zakończył się po trzecim etapie, ponieważ jeden z

zawodników z Japonii stracił życie.

Turniej zostaje odwołany do 1802 roku
4 marzec 1802r.

Irlandia

Polska

Niemcy

Uniwersytet Herrschaft

Irlanczycy:

Gary Fassbender

Dermot McElhinney

Una Allgood

Polacy:

Laura Lewandowska

Janina Szatan

Karol Nowak

Niemcy:

Matthias Breslauer

Joachim Sideropoulos

Sylvie Kerkeling

Irlandia: I miejsce

Polska: III miejsce

Niemcy: II miejsce

Pierwszy turniej z nowymi zasadami. W pierwsze dwie godziny został pokonany pierwszy uczestnik pochodzący z Niemiec, zostaje zaatakowany przez stado Dugletów, było ich za dużo a wśród stada było młode. Po

dwóch dniach rezygnuje reprezentant Polski gdyż dostaje zakażenia rany po walce ze Szpilogadem. Podczas trzeciego dnia na ring zarzucono zamiedź piaskową, w tej samej chwili napotkał się dwóch uczestników z Niemiec i Irlandii, Irlandczyk przegrywa oszołomiony, pojedynek trwał do końca zamieci czyli czterdzieści pięć minut, był to najdłuższy pojedynek w historii turnieju. Do kolejnego pojedynku doszło po godzinie, wtedy walczyło dwóch uczestników Polski z uczestnikiem Niemiec, w tym starciu Szkoła z Polski traci obojgu zawodników, jednego w potrójnym pojedynku, a drugiego w ucieczce przed agresywnym Niemcem, gdzie natrafił na ruchome piaski i sam zrezygnował bo zawodnik z Niemiec rozbroił go. Po dwóch kolejnych dniach na ringu zostało dwóch uczestników z Niemiec i jeden Irlandczyk. Niemcy założyli spółkę, że wykończą Irlandzkiego zawodnika, lecz obaj trafili na smoka, który pokonał jednego z nich podpalając mu szatę przy czym go raniąc. Po ostatecznym pojedynku wygrała Irlandia.

20 styczeń 1831r.
  • Ameryka
  • Irlandia
  • Rosja

Amerykanie:

Irlanczycy:

Rosjanie:

  • Ameryka: I miejsce
  • Irlandia: II miejsce
  • Rosja: III miejsce
Tego roku na zawodników czekał ring całkowicie stworzony na lesie i górach. Wszędzie było mnóstwo głazów wzniesień i wysokich starych drzew. Co dwie godziny przez ring przechodził jakiś monsun, raz paliło słońce, raz padał gwałtowny deszcz, a raz wiał porywisty wiatr. Owa pogoda trwała mniej więcej piętnaście minut. Ring posiadał dość sporo małych magicznych stworzeń, lecz można było spotkać stado jednorożców, olbrzyma, dwa trolle, oraz smoka Imegesa Chińskiego.