FANDOM

Urkowie - słynna grupa zwolenników Lorda Vanhensinga założona 1 stycznia 2004 roku (dzień 30 urodzin Vanhensinga). W skład grupy wchodzili zarówno czarodzieje, jak i czarownice (głównie Sabegoni), którzy fascynowali się czarną magią i pragnęli oczyszczenia rasy czarodziejów. Ich znakiem rozpoznawczm stał się Mroczny Znak, znajdujący się na prawej piersi każdego ważniejszego urka. Pierw Mroczny Znak mogli nosić tylko mężczyżni, ale po 2044 roku to się zmieniło i kobiety też miały wypalony znak.

Po upadku Volhensinga wielu z nich zostało wyłapanych przez łowców, osądzonych i zesłanych do Dearktiness, inni zginęli, a niektórzy wrócili, twierdząc, że Vanhensing rzucił na nich zaklęcie Audiens i opanował ich umysły.

HistoriaEdytuj

Założenie i dochodzenie do władzyEdytuj

Początki urków sięgają rok 2001, kiedy to wokół nastoletniego wówczas Thoma Blake zaczeli gromadzić się uczniowie (prawdopodobnie w większości Sabegoni) każdy podzielał jego poglądy i idee (np. Dohder Newirth, Cole Carlyle Sr, Maggodell, Ciwerlok) w tym sam Blake.

Większość z nich zasiliło szeregi przyszłych Urków. Zaczęli oni rekrutować, niekiedy uciekając się do przymusu (groźba śmierci lub zaklęcie Audiens), nowych potężnych zwolennikówych. Próbowali także przejąć Ministerstwo, dopuszczając się szantażów i napadów na rodziny pracowników. Wielu z wysoko postawionych urzędników i polityków znajdowało się wówczas pod kontrolą Volhensinga.

Aby sprzeciwić się i walczyć z reżimem czarnoksiężnika, Lajos Nightingale powołał do życia Zgromadzenie "Korzeń", organizację zrzeszającą oponentów Syna Śmierci.

Znani UrkowieEdytuj

I wiele innych.