FANDOM

Wielka Sala - główna sala w Flamethrower'że, a do tego największa pomieszczenie w szkole. Zlokalizowana niedaleko sali wejściowej.

OpisEdytuj

Wielka Sala była największym pomieszczeniem użytkowym w Flamethrower'że. Jej wyposażenie stanowiły przede wszystkim stoły: cztery długie dla uczniów każdego domu oraz stół nauczycielski. Wyposażenie oraz wygląd sali zmieniał się zależnie od okoliczności. Sklepienie sali wydawało się nie mieć końca.

FunkcjęEdytuj

CodziennieEdytuj

Przeznaczeniem Wielkiej Sali w dni powszednie było przede wszystkim spożywanie posiłków. Wszyscy mieszkancy szkoły uczniowie i nauczyciele spotykali się codziennie na śniadaniu, obiedzie oraz kolacji. Posiłki dostarczane do Wielkiej Sali były w sposób magiczny za sprawą pracujacych w kuchni czarodziejów, którzy byli odpowiedzialni za ich przygotowanie. Umiejscowiona dokładnie pod Wielką Salą kuchnia także wyposażona była w stoły ułożone w identyczny sposób, dzięki czemu jedzenie było transportowane bezpośrednio na poszczególne stoły domów i nauczycieli. Oprócz posiłków w tym pomieszczeniu odbywały się również: egzaminy końcowe i semestralne, ceremonie przydziału jak i poprostu służyła do nauki, spotkań towarzyskich czy odrabianiu prac domowych.

CeremonieEdytuj

Wielka Sala odgrywała główną rolę podczas wszystkich ceremonii w Flamethrower'że.

Uczta powitalnaEdytuj

Osobny artykuł: Uczta powitalna

1 września wszyscy uczniowie oraz nauczyciele zbierali się w Wielkiej Sali, aby wspólnie zjeść pierwszy posiłek w nowym roku szkolnym. Podczas Uczty Powitalnej Wielka Sala była udekorowana odświętnie w migocące świece i girlandy kwiatów, a serwowane dania były bardziej wyszukane niż podczas zwykłych codziennych posiłków.

Ceremonia przydziałuEdytuj

Osobny artykuł: Ceremonia Przydziału

Ceremonia polegająca na przydzieleniu nowych uczniów do odpowiedniego domu za sprawą Kotła Przydziału. Ceremonia ta odbywała się na początku Uczty Powitalnej, czyli również w Wielkiej Sali.

Uczta pożegnalnaEdytuj

Osobny artykuł: Uczta pożegnalna

Na zakończenie roku szkolnego wszyscy uczniowie i nauczyciele spotykali się na Uczcie Pożegnalnej, gdzie po raz ostatni w danym roku szkolnym jedzono wspólny posiłek. Podczas tej uczty potrawy zupełnie jak jak podczas uczty powitalnej również były wytworne.