FANDOM

Willa Leatham
Informacje biograficzne
Data urodzenia 31 styczeń 1901r.
Data śmierci 17 październik 1990r. (89l.)
Status krwi półkrwi
Numer PRN 1901013150
Tytuł(y) profesor
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów brązowe
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Prominentclaw
Przynależność

Willa Leatham (ur. 31 styczeń 1901r. - zm. 17 październik 1990r.) - czarownica półkrwi. Nauczycielka transmutacji w Ogólnomagicznym Instytucie Magii Flamethrower w latach 1947-1955. Następczyni na tym stanowisku Apolloma Nichollsa, oraz poprzedniczka Lajosa Nightingale.

BiografiaEdytuj

Urodziła się w rodzinie czarodziejów. Uczęszczała do Flamethroweru w latach 1912-1919, gdzie należała do Prominentclawu. Na piątym roku została nagrodę za zasługi dla szkoły, oraz wyróżnienie z dziedziny transmutacji.

NauczanieEdytuj

Pracę profesora transmutacji rozpoczęła w 1947 roku, po tym jak profesor Nicholls, został mianowany dyrektorem szkoły. Jako nauczyciel była dość niewymagająca. Potrafiła zachwycić swoimi zdolnościami uczniów, lecz podczas egzaminów, była monotonna. Każdemu rocznikowi dawała te same testy i zadania co rok. Więc niektórzy uczniowie byli już przygotowani. Odeszła ze szkoły w 1955 roku, a na jej miejsce został zatrudniony profesor Nightingale.

Dalsze ŻycieEdytuj

Willa Leatham po odejściu z Flamethroweru zajęła się swoim zwyczajnym życiem. W 1960 roku rozpoczęła pracę w Irlandzkim Ministerstwie Magii, w Służbach Administracyjnych Sądu Magicznego, gdzie pracowała do końca swoich dni, do 1990 roku.